Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تمام دستگاه‌ها ماموریت ویژه‌ای انتخاب کردیم که با خروج آمریکا از برجام همین برنامه اضطراری جایگزین برنامه و بودجه فعلی می‌شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها خوزستان نظرات

محمد باقر نوبخت در حاشیه سفر به خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره تدابیر دولت برای خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: با توجه به اینکه از مهرماه سال گذشته مطالب مطرح شد در حالات مختلف این موضوع که تنها آمریکا از برجام خارج شود و یا برخی کشورهای آسیای شرقی که تحت نفوذ آن هستند نیز آمریکا را به ویژه در محدود کردن واردات نفت از جمهوری اسلامی ایران همراهی کنند بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزینه سومی نیز تحت این عنوان وجود دارد که اساسا اتحادیه اروپا نیز خارج شود و کل برجام به هم خورد. ما برای هر سه گزینه احتمالی در این رابطه پیش‌بینی کردیم که چه شرایط و دریافت‌های مالی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: برای اینکه بتوانیم نیازهای اجتناب ناپذیرمان را جبران کنیم نیازها را دسته‌بندی کردیم و برای تمام دستگاه‌ها تقسیم کار خاصی را قائل شدیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد هر کدام از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پس از خروج آمریکا از برجام و یا وقوع دو گزینه احتمالی دیگر چه کاری را انجام دهند تصریح کرد: برای تمام دستگاه‌ها ماموریت ویژه‌ای انتخاب کردیم که در این صورت همین برنامه اضطراری جایگزین برنامه و بودجه فعلی می‌شود.

نوبخت ادامه داد: با این وضعیتی که اکنون وجود دارد و خروج آمریکا از برجام قطعی شده و اروپا ظرف چند هفته آینده نیز باید تکلیف خود را مشخص کند.

وی عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند تضامین لازم از سوی آمریکا باید ارائه شود و ما نیز شرایط متفاوتی را که از پیش از آثارش در اقتصاد کشور با خبر هستیم را اجرا خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به اینکه این کشور در 40 سال گذشته صاحب تجارب مختلفی از بدخواهی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران است جمهوری اسلامی ایران و ملت همچنان سرافراز مانده‌اند و استان خوزستان نماد مقابله با این نوع بدخواهی‌های دشمن است.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟