Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پورسلان، مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به جمعیت استان گفت: خوزستان جمعیتی معادل ۴.۷ میلیون نفر دارد که از نظر جمعیتی  پنجمین استان کشور و دهمین از لحاظ مساحت شناخته شده و یک هزار و ۳۵۲ کیلومتر مرز مشترک بصورت خشکی، آبی و دریایی با کشورهای همسایه نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد جمعیت در فاصله زمان سال‌های ۹۰ تا ۹۵ دارای شاخص ۱.۱۷ درصدی، نرخ شهرنشینی ۷۵.۵ درصدی، روستانشینی ۲۴.۵ درصدی، نرخ باسوادی ۸۵.۴ درصدی و بیکاری ۱۴.۳ درصدی گزارش شده است.

پورسلان بیان داشت: طی 2 دهه اخیر بخش قابل توجهی از اراضی شمال و جنوب شهرستان اهواز با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار به طرح‌های توسعه نیشکر اختصاص یافته است.

  مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: از مساحت کل استان نزدیک به ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار نیازمند بازآفرینی بوده که بیشترین حجم آن نیز مربوط به شهر اهواز خواهد بود.

وی گفت: ۹ شهر اهواز، مسجدسلیمان، ماهشهر، آبادان، ایذه، شوش، شوشتر، سوسنگرد و بهبهان بیش از ۸۰ درصد بافت‌های نابسامان میانی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

پورسلان افزود: بروزرسانی و تهیه طرح بازآفرینی برای محدوده بافت ناکارآمد شهری ۲۹ شهر استان و تهیه سند بازآفرینی  برای ۴۷ شهر باقی مانده که محدوده آن ها تعیین نشده است

  مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان در پایان عنوان داشت:سکونت ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده در حالی رخ داده که جمعیت مذکور بیشتر از جمعیت 5 استان ایلام، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان و کهکیلویه و بویر احمد در خوزستان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/م

نگاهی به آمار جمعیت استان خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر حسینیه اندیمشک با ۵۵.۵ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین نقطه استان بوده است.
محمد سبزه زاری افزود: در این مدت نیز در شهر‌های ماهشهر ۱۷.۵، استگاه کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلی متر باران باریده است.


وی ادامه داد: این میزان در شهر‌های مسجدسلیمان و لالی ۸، شادگان ۵، ایستگاه صفی آباد دزفول ۳.۲، شوش ۳، بهبهان ۲.۶، ایذه ۲.۳ و  دهدز ۱.۴ میلی متر به ثبت رسید.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بارش باران نیز در شهر‌های شوشتر ۰.۸، گتوند و اهواز ۰.۶ و رامهرمز و آبادان ۰.۱ میلی متر بوده است.

دیگر خبرها

  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • بارش شدید باران در اهواز
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان