Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:48:47 GMT

مرمت سرای حاجباشی در بازار اراک به اتمام رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۶۰۶۵

مرمت سرای حاجباشی در بازار اراک به اتمام رسید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سید محمد حسینی گفت: پروژه عملیات مرمت سرای حاجباشی بازار تاریخی اراک با رعایت نکات اصولی پایان یافت. در این سرا مرمت جداره‌ها، بندکشی، نماسازی، تعویض مصالح فرسوده و نیز سکو‌سازی و کف‌سازی در دو جبهه سرا و فضای باز در دستور کار بوده تا بتوان بسیاری از کاربری‌های فراموش‌شده این سرا را احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: ساخت و تعبیه اتاقک و کانال تاسیسات الکتریکی در این سرا صورت پذیرفته و مرمت درب‌ها و پنجره‌ها و همگون‌سازی آن‌ها برنامه آتی مرمتی این سرا است.
وی ادامه داد: این بنا در گذر چهارسوق بازار اراک واقع شده و مساحت آن حدود 1289 متر مربع است که 187 متر مربع آن به بخش سرباز اختصاص دارد. همچنین یک راهروی مسقف، دوبخش سرا را به یکدیگر متصل می‌کند و حجره‌های دور حیاط در دو طبقه، مرمت شده‌اند.
حسینی درپایان گفت: عمده حجره‌ها همانند گذشته در این سرا به فروش فرش و رفوگری فرش مشغولند و هم‌چنان در همین حوزه فعال هستند که با احیا و مرمت این سرا امید آن می‌رود این فعالیت پررنگ‌تر و چشم‌گیر‌تر شود چرا که صنعت فرش را می‌توان تاج هنر هنرمندان استان مرکزی دانست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مرکزی اجتماعی میراث فرهنگی بازار تاریخی اراک بازسازی مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی با اشاره به برگزاری آزمون نوبت اول آزمون سراسری رشته علوم تجربی در استان گفت: از مجموع هجده هزار و ۴۴۳ نفر که در استان مرکزی در آزمون سراسری شرکت کردند هشت هزار و ۱۲۰ نفر از این تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی هستنند که حدود ۴۴ درصد کل شرکت کنندگان استان  تشکیل می‌دهند.
خدایی افزود: در شهرستان اراک چهار هزار و ۸۱۰ نفر برای آزمون علوم تجربی شرکت کردند که از این تعداد شرکت کنندگان دو هزار و ۹۵۵ نفر خانم و هزار و ۸۵۵ نفر هم خانم‌ها هستنند.
او ادامه داد: نیمه دوم مرداد ماه نتیجه اولیه این آزمون اعلام خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری هم در تیر ماه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت