Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي سابق تيم ملي جودو، گفت: متأسفانه آوردن مربيان خارجي هيچ دردي از جودو دوا نکرده و تنها هزينه‌هاي چند صد هزار دلاري روي دست جودوي ايران گذاشته و هيچ سودي براي اين رشته نداشته است.
مجيد زارعيان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال که نتايج تيم ملي جودوي بزرگسالان در مسابقات کاپ آزاد روسيه را چطور ارزيابي مي‌کنيد، گفت: من به تمام جودوکاران کشورمان خسته نباشيد مي‌گويم و به جوانان کشورمان براي کسب مدال‌هاي خوش‌رنگ تبريک مي‌گويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌هاي من در خصوص رده بزرگسالان است که نتايج بسيار ضعيفي را در کاپ آزاد روسيه کسب کردند و متأسفانه همه 8 نفر تيم ملي از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. نتايج رقم خورده در مسابقات کاپ آزاد روسيه نشان از عيار جودوي ما در رده بزرگسالان است. متأسفانه مسابقات کاپ آزاد روسيه در پايين‌ترين سطح ممکن در اروپا برگزار مي‌شود. در واقع سطح اين مسابقات از تمام رقابت‌هاي گرنداسلم و مستر پايين‌تر است.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود در مورد اينکه کيفيت فني مسابقات بسيار پايين بوده است،‌عنوان کرد: بنده پس از بررسي‌هايي که انجام دادم به اين نتيجه رسيدم که اکثر شرکت‌کنندگان در کاپ آزاد روسيه از قهرمانان نوجوانان و جوانان بودند، متأسفانه سطح مسابقات پايين بوده و جودوکاران کشورمان در اين مسابقات نتوانستند نتيجه خوبي کسب کنند. 
سرمربي سابق تيم ملي جودو در پاسخ به اين سؤال که به نظر شما تيم ملي چه نتايجي را مي‌تواند در رويداد سختي مثل گرندپريکس چين کسب کند، گفت: مسابقات بعدي که تيم ملي قرار است در آن شرکت کند رقابت‌هاي گرندپريکس چين است، عيار ورزشکاران ما براي حضور در بازي‌هاي آسيايي اندونزي در چين مشخص خواهد شد. به اين دليل اين طور مي‌گويم که در مسابقات چين تمام کشورهاي آسيايي با قدرت حضور خواهند داشت چون مسابقات کسب سهميه المپيک از اين رويداد آغاز مي‌شود و شرايط براي ورزشکاران ما در اين مسابقات سخت خواهد شد. 
زارعيان در ادامه صحبت‌هاي خود، عنوان کرد: تمام کشورها براي محک زدن خودشان در اين رويداد شرکت خواهند کرد مثل کشورهاي مغولستان، ازبکستان، قزاقستان، کره و ژاپن حضور خواهند داشت. جواد محجوب، سعيد ملايي و بريمانلو که به نظر من کانديد حضور در بازي‌هاي آسيايي هستند در اين رقابت‌ها شرايط سختي خواهند داشت و رقابت نزديکي با حريفان خود خواهند داشت. حريفان جودوکاران کشورمان در چين قطعاً حضور خواهند داشت و ملي‌پوشان کشورمان با آنها به رقابت خواهند پرداخت.
وي در پاسخ به اين سؤال که نقش مديريت فدراسيون در ناکامي جودو در طول مسابقات مختلف به چه اندازه تأثيرگذار است، گفت: انصافاً در مسابقات کاپ آزاد روسيه که کيفيت بسيار پاييني داشت ما نتايج بسيار ضعيفي را کسب کرديم. اين نتايج سوءمديريت، مديريت سنتي، اصرار تصميمات اشتباه مديريتي است. سؤال من از مسئولان فدراسيون اين است که اگر قرار بود در هر وزن دو نفر به کاپ آزاد روسيه اعزام شوند و شکست بخورند پس چرا در اوزان 60، 81 و 100+ نداشتيم آيا اين نشان نمي‌دهد که مسئولان فدراسيون پشتوانه‌سازي نکردند. در وزن 60 کيلوگرم ناصر ناصري‌پور را به مسابقات اعزام نمي‌کنند؛ چه دليلي دارد که او نيز در بين نفرات اعزامي به مسابقات ديده نمي‌شود؟! در وزن 81 کيلوگرم ملک‌محمدي را مي‌توانستند به عنوان پشتوانه‌سازي به اين مسابقات اعزام کنند که اين اتفاق نيز رخ نداد. در وزن مثبت 100 کيلوگرم هم از آن کلاس استعداديابي که دارند مي‌توانستند استفاده کنند. اگر اين مسابقات براي کسب تجربه بود بايد اين طور بگوييم عملکرد ضعيف جودو ثابت شد. من نمي‌دانم که اين تيم به چه دليلي به روسيه اعزام شد آيا براي پشتوانه‌سازي بود؟ در هر صورت عيار جودوي ما در اين رويداد در بخش بزرگسالان مشخص شد ما فقط پشت تک‌مدال‌هاي محجوب، ملايي و بريمانلو سنگر گرفتيم که اين نفرات هم دست‌پرورده فدراسيون قبل است.
وي در پايان صحبت‌هاي خود عنوان کرد: متأسفانه از فدراسيون قبل ايراد گرفته مي‌شود که چرا با دو ورزشکار تيم ملي و سرمربي به مسابقات اعزام مي‌شد حالا چرا پشت‌سر همين جودوکاران که از قبل روي آنها سرمايه‌گذاري شده سنگر مي‌گيرند. بعد از دو سال و 30 سفر هنوز فدراسيون در ابتداي مسير قرار دارد و هنوز هيچ حرکتي در اين دو سال نکرده است. متأسفانه آوردن مربيان خارجي هيچ دردي از جودو دوا نکرده و تنها هزينه‌هاي چند صد هزار دلاري روي دست جودوي ايران گذاشته و هيچ سودي براي اين رشته نداشته است.
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود