Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@12:55:23 GMT

طرح بینات در خراسان جنوبی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۶۶۸۳

طرح بینات در خراسان جنوبی برگزار می شود

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از از خراسان‌جنوبی گفت: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، طرح با قرآن در ماه مبارک رمضان را اجرا می‌کند.


وی با بیان اینکه در این طرح از محافل محوری جز خوانی قرآن کریم در سطح استان حمایت می‌شود، افزود: 100 میلیون ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این محافل، قاریان توانمند، قرآن را تلاوت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین اساتیدی، مباحث سبک زندگی قرآنی را ارائه می‌کنند.
سلمانی با بیان اینکه این محافل در مسجد امام حسین(ع) و هیات محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح بینات 21 نیز با محوریت سوره قصص با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: معمولا هر ساله یک سوره به عنوان سوره محوری در این طرح برای پرداختن به ترجمه و تفسیر آن توسط خانه‌های روستایی و شهری و موسسات قرآن اجرا می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این طرح، دوره آموزش ترجمه و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.
سلمانی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، پرداختن و توجه به تفسیر و محتوای قرآن علاوه بر مباحث ظاهری قرآن است.
وی اظهار کرد: ترجمه، تفسیر قرآن، پرداختن به فرهنگ غنی قرآن در جامعه، انس فراگیران با مفاهیم و آموزه‌های قرآن در ماه مبارک رمضان از اهداف دیگر این طرح است.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به موسسات و خانه‌های قرآن توانمند این طرح را ابلاغ کردیم، افزود: حدود 100 میلیون ریال اعتبار از سوی اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هزینه خواهد شد.
سلمانی با بیان اینکه به تعدادی از افرادی که در آزمون‌های این طرح حد نصاب لازم را به دست آورند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: به قرآن آموزانی که حد نصاب لازم را آورند گواهینامه‌ای نیز اهدا خواهد شد.
توزیع 400 جلد قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از توزیع 400 جلد قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این تعداد قرآن که توسط خیرین قرآنی تامین شده در میان مناطق محروم استان استان توزیع خواهد شد.
سلمانی به دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در اجرای برنامه رادویی با عنوان «شمیم وحی» در ماه رمضان، همکاری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این برنامه در ماه مبارک رمضان، هر روزه از رادیوی خراسان‌جنوبی پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی تشکل‌های قرآنی و چهره‌های شاخص قرآنی، آموزش تجوید، سبک زندگی قرآنی و اجرای مسابقه قرآنی اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مشهد و شش شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این آزمون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با رقابت ۱۶۱۷ حافظ قرآن در هشت حوزه امتحانی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌جام، نیشابور، کاشمر، خواف و تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی همراه شدن معنا، علوم و واژگان قرآنی با جان هزاران نفر را از جمله دلایل اهمیت این آزمون قرآنی بیان و تصریح کرد: این افراد قرآنی قرار است تا با شرکت در این آزمون در سطوح عالی علمی و دانش طی طریق کنند و در آینده موجب گفتمان سازی و حکم‌رانی اندیشه اسلامی با تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم شوند.

ابراهیمی حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ قرآن را موجب ایجاد نورانیت در این رقابت معنوی دانست و خطاب به فعالان رسانه گفت: به تصویر کشیدن این رویداد عظیم امری بسیار مقدس و از برکات زندگی کاری هر فعال رسانه‌ای خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار رسانه‌ای و تبلیغ این رویداد را کمک به حاملان آیات الهی برای پیدا کردن جایگاه تبلیغی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی گنجینه تمام نشدنی آیات الهی دانست و از همکاران رسانه‌ای خواست تا آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی را به صورت ویژه تحت پوشش رسانه‌ای و خبری قرار دهند و مثل همیشه در توسعه ارزش‌های قرآنی سهیم باشند.

کد خبر 6095340

دیگر خبرها

  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل