Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: تأثیرات این جزایر حرارتی در استان فراتر از گرمایش سطحی شهر بوده و باید به‌عنوان یک بحران موردتوجه و پیگیری قرار گیرد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مسعود ملک‌زاده ظهر امروز در سلسله نشست‌های عش آل محمد(ص) که با موضوع مسئله اقلیم در نظام شهرسازی، در سالن همایش‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد با اشاره به نقش طراحی علمی ساختمان‌ها در مصرف انرژی اظهار داشت: با توجه به مصرف 30 درصدی انرژی در ساختمان‌ها باید به موضوع طراحی و معماری در استان قم به‌صورت جدی‌تری نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم توجه به اقلیم را در طراحی و  دروس معماری در ایران موردتوجه قرارداد و افزود: در کشور ما نه‌تنها در طراحی و معماری و شهرسازی به مسائل اقلیم توجه نمی‌شود بلکه چنین مطالبه گری نیز در دانشگاه‌های ما برای ارائه طرح از طرف دانشجویان نیز وجود ندارد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش تصریح کرد: نباید در طراحی شهر و ساختمان‌ها باری بر دوش محیط‌زیست منطقه وارد شود اما متأسفانه  امروز توجه به اقلیم و محیط‌زیست در طراحی‌ها هیچ جایگاهی نداشته و شاهد تخریب محیط‌زیست و به هم خوردن اکولوژی منطقه هستیم.

وی با تأکید بر فلسفه معماری در چگونگی تصرف محیط اطراف گفت: نخستین قدم در توجه به اقلیم در معماری افزایش مطالعات و تحقیقات آکادمی برای شناخت نیازهای منطقه  بوده و باید با اجرای ضوابط ترافیکی و کنترل عبور و مرورهای شهری از افزایش آلودگی و تغییر اکولوژی جلوگیری کنیم.

ملک‌زاده  ادامه داد: باید در ساخت‌وسازها به انواع گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه توجه کرده تا باعث به هم خوردن ارتباط بین  این گونه‌ها نشده و باری را به اقلیم شهر تحمیل نکنیم.

در ادامه جلسه تورج همتی با تأکید بر اهمیت مسئله میکرو اقلیم‌ها اظهار داشت: متأسفانه موضوع میکرو اقلیم‌ها در استان قم مورد غفلت قرارگرفته و امروز شاهد تخریب محیط‌زیست و آسیب‌های ناشی از آن در قم هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم عنوان کرد: برای برقراری ارتباط مناسب با طبیعت باید توان اقلیم و اکولوژی هر منطقه در نظر گرفته شود و در توزیع مناسب فضاها دقت لازم را داشته باشیم.

وی ورود به مباحث زیست‌محیطی را در شهرسازی یکی از الزامات استان قم دانست و گفت: تأثیرات این جزایر حرارتی در استان فراتر از گرمایش سطحی شهر بوده و باید به‌عنوان یک بحران موردتوجه و پیگیری قرار گیرد.

همتی یکی از آسیب‌های این جزایر حرارتی در سطح شهر را جذب موجودات و حیوانات غیربومی به شهر عنوان کرد و ادامه داد: جذب حیواناتی مانند موش به علت وجود همین جزایر حرارتی در استان مسئله است که در آینده شهر را دچار چالش کرده و امروز باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی