Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل شرکت بزرگ نفت و گاز ایتالیا، انی (ENI)، هشدار داد که بازگشت تحریم‌های آمریکایی علیه ایران باعث ایجاد بلاتکلیفی در سرمایه‌گذاری‌ها و نیز آشفتگی در قیمت نفت خواهد شد.

دسکالزی گفت: " تاثیر، بیشتر بر روی قیمت نفت خام است. زیرا ایران اکنون حدود ۲.۶ میلیون بشکه در روز صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به تحریم‌های اولیه برگردیم، آن‌ها (ایرانی‌ها در آن زمان) ۱.۵ میلیون بشکه صادر می‌کردند".

زمانی که در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، صادرات نفت ایران تقریبا به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. از زمان رفع تحریم‌ها در ۲۰۱۵، یک میلیون بشکه نفت به صادرات ایران افزوده شد.

مدیرعامل انی افزود: "بنابراین، یک میلیون بشکه از بازار حذف می‌شود و این بر قیمت نفت و نیز توازن نفت‌های خام گوناگون تاثیر خواهد گذاشت. زیرا یک میلیون (بشکه از نفت ایران) به اروپا صادر می‌شود و باقیمانده به خاور دور می‌رود".

دسکالزی تصریح کرد: " ما یک تقاضایی داریم که سالانه به مقدار ۱.۶ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. بنابراین، (حذف یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران) به لحاظ قیمت و هزینه، از هم گسیختگی ایجاد خواهد کرد. وقتی که با چنین وضعیتی مواجه شویم، چشم انداز بسیار مبهم می‌شود".

اکثر صادرات نفت ایران، بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز، به چین، هند، ژاپن و کره جنوبی می‌رود. ژاپن و کره جنوبی، قبلا اعلام کرده بودند که آن‌ها به دنبال اخذ معافیت‌هایی از آمریکا هستند تا به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

به گفته سی‌ان‌بی‌سی، بلاتکلیفی آینده در قیمت نفت به معنای بلاتکلیفی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. بخصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال پروژه‌های چندمیلیارد دلاری مانند پروژه‌های بخش استخراج، هستند.

دسکالزی هشدار داد: " در بخش انرژی، شما باید سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام دهید. زمانی که بلاتکلیفی زیادی وجود داشته باشد، انجام سرمایه‌گذاری آسان نخواهد بود. با این حال، مسائل ژئوپولیتیکی دیگری زیادی وجود دارند. درک چشم‌انداز اینکه ما به کجا پیش می‌رویم، بسیار دشوار است".

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدیر عامل شرکت نفت و گاز ایران قیمت نفت نفت باراک اوباما صادرات نفت ژاپن کره جنوبی واردات اوباما ایتالیا ایران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید