Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@12:11:20 GMT

ایران جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۳۴۲۳

خرداد سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن جنایت و قتل و عام بی سابقه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار واکنش فوری مجامع جهانی و بین المللی شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشتار وحشیانه  و قتل و عام بيرحمانه و كم سابقه ده ها تن و زخمی شدن هزاران نفر از فلسطینیانی که به مناسبت روز نکبت و سالروز اشغال فلسطین و  انتقال سفارت دولت آمريكا به قدس شريف، در غزه و سایر اراضی فلسطین دست به راهپیمایی مسالمت آمیز زده بودند را بشدت محکوم و تاکید کرد: کشتار کودکان، زنان و مردم بی دفاع فلسطین و اشغال اراضی فلسطینیان، به راهبرد اصلی صهیونیست ها در طول ۷۰ سال از عمر اشغال سرزمین فلسطین تبدیل شده است و امروز، سفارت آمريكا و دولت آن كشور در كنار قتل و عام وحشيانه انسان هاي بيگناه به جشن و شادي پرداخته اند  قاسمي افزود: جنایت مستمر و دنباله دار صهیونیست ها در فلسطین، نتیجه حمایت بی دریغ آمریکا و سازش خائنانه و انفعال ذلت بار برخی دولت های منطقه بوده و بی تردید آنان مسئول و شریک خون های به ناحق ریخته شده در فلسطین اشغالی و مصائب و آلام آنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مشروع و مقاومت صبورانه مردم مسلمان فلسطین در برابر مثلت زر و زور و تزویر، از سازمان ها و مجامع  منطقه ای و بین الملی خواست با تحرک و اقدامي عاجل و بدون هيچگونه درنگ، ضمن محکومیت جنایت رژیم اشغالگر قدس و معرفی آن به عنوان جنایتکار جنگی به دادگاه بین المللی، اقدامات لازم، قاطع و فوري در جلوگیری از تداوم قتل و عام و كشتار سبعانه هزاران نفر از انسان هاي بي دفاع و بيگناه بدست صهیونیستهاي غاصب  به عمل آورند و تامین امنیت جاني مردم فلسطین ساکن در اراضی اشغالی و پایان محاصره اقتصادي آنان، باید در دستور كار فوري تمامي كشورهاي مستقل جهان قرار گيرد.
قاسمی در پایان از ملت های مسلمان و سایر آزادی خواهان جهان خواست با برگزاری راهپیمایی و نشست های اعتراض آمیز ضمن محکومیت قتل عام وسيع صهیونیست ها در فلسطین و اقدام غیرقانونی دولت ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، با مردم فلسطین اعلام همبستگی نمایند. برچسب ها: وزارت امور خارجه ، فلسطین ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت امور خارجه فلسطین اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است