Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پرسپوليس بازهم با تعويض حساب شده برانکو توانست نتيجه لازم را کسب کند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، تعويض دقيقه 85 مصلح با احمدزاده، ارسال توپ به محوطه جريمه حريف، ضربه سر شايان مصلح و گل پرسپوليس برنامه‌اي بود که پرسپوليس در ليگ برتر مقابل گسترش‌فولاد هم با آن به گل رسيده بود. تبحر شايان روي توپ‌هاي هوايي، اتفاقي بود که پيش‌تر هم برانکو آن را مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برانکو بعد از تعويض عجيب مصلح با منشا در دربي گفته بود که از مصلح به خاطر قد بلندش و موفقيت در نبردهاي هوايي استفاده کرد.
گل برتري پرسپوليس هم روي همين تاکتيک به ثمر رسيد. توپ به آسمان محوطه جريمه حريف فرستاده شد و در آن‌جا شايان مصلح بالاتر از همه به توپ ضربه زد. توپ به ديگر مدافع تيم يعني جلال حسيني رسيد و سوپرمن پرسپوليس هم با يک ضربه دقيق، اين تيم را به مرحله بعدي فرستاد. اين گل شباهت زيادي به گل دقيقه 95 پرسپوليس به گسترش‌فولاد داشت. در آن مسابقه هم مثل امشب شايان مصلح در دقيقه 85 به جاي فرشاد احمدزاده وارد زمين شد، توپ از ميانه زمين به محوطه جريمه حريف ارسال شد، مصلح روي هوا بالاتر از همه ضربه زد و توپ را به هم‌تيمي‌اش پاس داد، سيامک نعمتي هم آن را گل کرد. به جز زننده گل، باقي ماجرا شبيه به گل پرسپوليس بود. اتفاقي که نشان مي‌دهد همه چيز طبق برنامه پروفسور پيش رفت و اصلا گل سيدجلال اتفاقي نبود.
نکته ديگر بازي شب گذشته، نمايش اميدوارکننده احمد نوراللهي بود. نورالهي به اندازه شماره پيراهنش يعني هشت بار بازيکنان پرسپوليس را صاحب توپ کرد و آنها را در موقعيت گل قرار داد و در نهايت هم با يک شوت فوق‌العاده زيبا، بازي خوبش مقابل الجزيره را تکميل کرد. حضور نورالهي و انصاري در جناح  چپ، کفه ترازو را حسابي در اين سمت ميدان به نفع پرسپوليس سنگين کرده بود. پاس‌هاي اين دو بازيکن باعث شده بود تا عليپور و سيامک نعمتي هم براساس هيت‌مپي که در سايت اي اف سي منتشر شده بيشتر به چپ متمايل شوند تا با استفاده از پاس‌هاي اين دو بازيکن بتوانند بيشتر صاحب توپ شوند.
البته نورالهي در هر دو سمت زمين فعال بود و پاس‌هاي زيادي هم از جناح راست ارسال کرد و به نوعي همه کاره همه جاي ميدان بود. او بعد از انصاري بيشترين لمس توپ و بيشترين تعداد پاس و بيشترين دقت ارسال پاس را به نام خودش ثبت کرد تا يک بازي رويايي را به نمايش بگذارد. او که بعد از بازگشت به پرسپوليس با بدشانسي‌ها و بي‌مهري‌هاي زيادي مواجه شد بالاخره فرصتي پيدا کرد تا در يکي از حساس‌ترين بازي‌هاي پرسپوليس توانايي‌هايش را نشان دهد و راه فصل بعد را براي حضور در ترکيب اصلي هموار کند.
پرسپوليس در اين فصل هفت مرتبه در ليگ برتر، نتيجه بازي را در پنج دقيقه پاياني مسابقه تغيير داد. گل سه امتيازي شايان مصلح به پارس‌جنوبي‌جم در دقيقه 95 به ثمر رسيد. عليپور در دقيقه 90 بازي با سياه‌جامگان گل پيروزي پرسپوليس را زد. مثل گلي که در آخرين بازي دور رفت به سپيدرود زد و در فاصله چند دقيقه مانده به پايان بازي، پرسپوليس را برنده کرد. طارمي دقيقه 88 هفته سوم گل سوم پرسپوليس به نفت تهران را زده بود. اتفاقي که مشابه آن براي عليپور در هفته هشتم رخ داد و در دقيقه 88 گل زد. سيامک نعمتي در دقيقه 95 هفته بيستم پرسپوليس را از شکست خانگي نجات داد. کاري که کمال مقابل پارس‌جنوبي‌جم در دقيقه 90 انجام داده بود. کمال دقيقه 85 آخرين بازي فصل هم براي پرسپوليس گل زد. پرسپوليس چهار مرتبه در ليگ و يک بار هم در آسيا در اين دقايق انتهايي دروازه‌اش باز شد. تنها گلي که اين تيم در دقايق پاياني بازي‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا دريافت کرد مربوط به بازي دور رفت با الجزيره است که دقيقه 97 تساوي را با شکست عوض کرد. در ليگ برتر هم تيم‌هاي سياه‌جامگان، سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن در پنج دقيقه آخر بازي به پرسپوليس گل زدند. پيش از اين در دقيقه 84 بازي قبل هم منشا از نقطه پنالتي دروازه الجزيره را باز کرده بود. همچنين تنها گل پرسپوليس مقابل السد در شب شکست سه بر يک شاگردان پروفسور، در دقيقه 85 به ثمر رسيد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپوليس شايان مصلح نوراللهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری که سابقه 10 قضاوت در دربی استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد، به اولین بار که ماموریت این بازی به او محول شد می‌پردازد و خاطره‌ای جالب از آن بازی تعریف کرد.

منصوری که گفته می‌شود در آخرین دربی این فصل نیز نامش در لحظه آخر از جمع کمک داوران خارج شده، درباره اولین قضاوتش در دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌گوید: من داور بین المللی بودم. برایم بازی هیجان انگیز بود. قبل از اینکه وارد استادیوم شویم اصلا فشار و استرسی را احساس نمی‌کردم. آن موقع شرایط طوری بود که اگر خاطرتان باشد هواداران از شب قبل از بازی کنار استادیوم حاضر می‌شدند و صبح زود هم روی سکوها می‌رفتند و کلا هم یک لاین سکوها خالی بود و تمام سکوها پر می‌شد از تماشاگر.

وی ادامه داد: وارد چمن که شدیم از تونل پشتی و دوستان آن موقع خیلی بیشتر هم نارنجک می‌زدند. همین که آمدیم بیاییم داخل نارنجک زدند. مثل الان از تونل وسط هم نمی‌آمدیم و یک مسیر طولانی داشتیم که 6-5 دقیقه طول می‌کشید تا به چمن برسیم. هیجان‌انگیزترین بازی برایم اولین دربی بود. البته دقیقه 88 فکر کنم بودم که پرسپولیس هم عقب بود. یک چیزی به پایم خورد که احساس کردم نمی‌توانم اصلا حرکت کنم. انگار تیر خورده باشی. یک تکه سیمان به پشت پایم کوبیده بودند و اصلا نمی‌توانستم بمانم. محسن ترکی را صدا کردم و گفتم نمی‌توانم! گفت بیخیال دو دقیقه بیشتر نمانده و هر طور شده وایسا تا تمام شود.

منصوری درباره اینکه نسبت به دریافتی‌شان پول کمی دریافت می‌کنند، اینطور واکنش نشان داد: ما هم پولش را می‌گیریم و فحش را می‌خوریم، اما فدراسیون و کمیته انضباطی پول می‌گیرند. یک زمانی می‌گفتند ماموران راهنمایی رانندگی قبض جریمه که می‌نویسند یک درصدی از آن را می‌گیرند، اما درباره ما اینطور نیست و فحش را می‌خوریم و جریمه به حساب فدراسیون می‌رود. البته بگویم وقتی درگیر بازی می‌شوی چیزی را نمی‌شنوی! دایی دوقلو دارم که یکی از آنها بدجور از دست من شاکی می‌شود که بابا این چه شغلی است تو داری و خواهرم فحش می‌خورد!

دیگر خبرها

  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • هنانوف پس از ۱۲۰ روز به ترکیب برمی‌گردد؟
  • برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • واکنش دروسی به گلرنی سردار ۴دقیقه بعداز تعویض