Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز دوشنبه فلسطینی‌ها دست‌کم 59 فلسطینی شهید و بیش از 2700 تن نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، روز دوشنبه در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دستکم 59 فلسطینی شهید و بیش از 2700 تن زخمی شدند که از بین زخمی شدگان 225 تن کودک و 79 تن زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت تن از شهدا نیز کودک هستند. از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت این بیشترین تعدادی از معترضان فلسطینی است که شهید می‌شوند. 13 تن از زخمی شدگان نیز خبرنگار هستند. صد تن از زخمی شدگان این یورش وحشیانه نیز حالشان وخیم گزارش شده است.

وزارت بهداشت در غزه از مقامات مصری خواهان کمک‌رسانی به بیمارستان‌ها از طریق ارسال دارو  و تجهیزات پزشکی شده است.

جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست برای توقف کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل اقدامی انجام دهند. وی از سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ و سازمان ملل خواست مانع اقدامات اسرائیل شوند.

ده‌ها هزار فلسطینی روز دوشنبه که به نام "روز عبور" نامگذاری شده بود، در هفتادمین سالروز "نکبة" در مرزهای نوار غزه با اسرائیل تجمع کرده و برای عبور از دیوار حائل تلاش کردند که سربازان اسرائیلی با شلیک گلوله جنگی به مصاف آن‌ها رفتند.

همزمان نیز جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را در شمال نوار غزه بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که پنج پایگاه را در پادگان آموزشی در شمال غزه بمباران کرده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تلاش داشت چادرهای فلسطینی‌ها در نوار غزه را به آتش بکشند. در کرانه باختری نیز نیروهای رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینی‌ها در گذرگاه قلندیا در شمال قدس را سرکوب کردند.

رژیم صهیونیستی همچنین برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از پهپاد و توپخانه استفاده کرد.

به رغم کشتار فلسطینی‌ها، اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که راهپیمایی‌ها تا زمانی که مردم فلسطین حقوقشان را پس بگیرند، ادامه خواهد داشت.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل پیامدهای کشتار در مرز غزه را برعهده دارد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز اعلام کرد که برای عزاداری برای شهدای غزه روز سه‌شنبه اعتصاب سراسری در مناطق فلسطینی انجام می‌شود.

از سوی دیگر آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داد که در نوار غزه در بالاترین سطح آماده‌باش و احتیاط باشند و به هیچ فلسطینی اجازه عبور از مرزها با نوار غزه را ندهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه  طی 24 ساعت گذشته 47 فلسطینی دیگر شهید و 61 تن دیگر نیز مجروح شدند.

براساس این بیانیه، شمار شهدای نوار  غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 34 هزار و 535 شهید و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 704 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به پیکرهای برسند.

دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می شود بیش از 10هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون زیرا آوار ساختمان های ویران شده مدفون شده اند.

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه  با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمارهای و وبا شده است.

دفاع شهری غزه تصریح کرد که کار بدون تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکرهای هزاران شهید یک تا سه سال طول می کشد.

 

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه