Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@06:46:43 GMT

مرگ نوزاد ۴۵ هفته ای دربیمارستان سبزوار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۶۰۱۴

مرگ نوزاد ۴۵ هفته ای دربیمارستان سبزوار

قدس آنلاین: روز یکشنبه حدود ساعت ۰۱:۳۰ بامداد نوزاد ۴۵ هفته‌ای در اتاق عمل یکی از بیمارستان‌های سبزوار هنگام تولد بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

انتشار این خبرو اینکه مرگ نوزاد ۴۵ هفته‌ای به دلیل سهل‌انگاری و کوتاهی پرسنل یکی از بیمارستان‌های سبزوار در روز یکشنبه در سطح شهر و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران حاکی است؛ به گفته یکی از پرسنل حاضر در اتاق عمل بیمارستان، به دلیل سهل‌انگاری یکی از پرسنل هنگام عمل این نوزاد دچار خفگی و مرگ شده است.
همچنین طبق اظهارات یکی از شاهدان حاضر در بیمارستان پدر این نوزاد در گفتگو با مسئول بیمارستان گفته است: نوزاد مذکور قبل از انجام عمل زایمان در سلامت کامل قرار داشته و تمامی آزمایش‌های مورد نیاز انجام شده است.
* علت مرگ نوزاد کمبود اکسیژن است
رئیس بیمارستان سبزوار نیز در خصوص علت مرگ این نوزاد به فارس گفته است: در فرآیند انجام عمل زایمان این نوزاد ۴۵ هفته‌ای هیچ‌گونه سهل‌انگاری از سوی پرسنل بیمارستان رخ نداده و این نوزاد پس از تولد به دلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده است.
بهناز سویزی افزود: موضوع کمبود اکسیژن نوزاد بررسی می شود که در رحم مادر، نوزاد چه مشکلی داشته که دچار کمبود اکسیژن شده است.
به گفته وی برخی از نوزادان قبل از رسیدن به موعد زایمان و ۹ ماهگی درون رحم مادر فوت می‌کنند که امکان دارد هنگام خون‌رسانی دچار مشکل شده باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبزوار مرگ و میر نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی