Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش چالش های کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن که در تالار حکمت کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک نشست کاربردی برای تبادل تجربه بین ایران و ژاپن در موضوع بسیار مهم کارآفرینی زنان برگزار شده است که حاصل چندین ماه کار مطالعاتی بر روی حدود 200 کارآفرین زن ایرانی و تعداد قابل توجهی زن کارآفرین ژاپنی است که امروز برای تعریف یک نقشه راه برای همکاری آینده گردهم آمده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: موضوع کارآفرینی برای زنان از مسائل مهم دولت دوازدهم است زیرا جمعیت قابل توجهی از زنان کشور که حدود 27 درصد جمعیت زنان می شود، تحصیلات دانشگاهی دارند و در تقریبا همه رشته های دانشگاهی زنان بر مردان پیشی گرفته اند؛ این مسئله نشان دهنده همت زن ایرانی و سیاست گذاری درست جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان است.
ابتکار با تبریک قهرمانی تیم فوتسال و کاراته زنان ایران در مسابقات آسیایی ادامه داد: یقینا همت و تلاشهای این زنان سبب تحولات و پیشرفت زیادی در کشور خواهد شد و امیدواریم در حوزه های تخصصی و با رعایت پارایم اسلامی برای اشتغال زنان اقدام کنیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هنوز در بسیاری از استانها نرخ بیکاری دختران فارغ التحصیل دانشگاه ها نسبت به مردان بالاتر است بنابراین برای اشتغال و کارآفرینی آنها باید تلاش بیشتر کرد. یک هدف گذاری مهم ما زنان روستایی هستند زیرا آنها نیز می توانند در زمینه های مختلف شغلی و کارآفرینی موفق باشند.
وی بیان داشت: 75 درصد تولیدکنندگان صنایع دستی کشور را زنان تشکیل می دهند و با توجه به زیرساختهایی که در کشور وجود دارد زمینه کار در فضای مجازی برای زنان نیز افزایش یافته است و تلاش داریم از این فضا برای بازاریابی کالاهای زنان ایرانی استفاده کنیم.
ابتکار با بیان اینکه ژاپن در حوزه کارآفرینی برای زنان تجربیات خوبی دارد، گفت: یکی از جهتگیری های خوب ما در آینده برگزاری استارتاپ های مشترک در زمینه کسب و کارهای زنان با این کشور است که می تواند برای هردو کشور مفید باشد.
وی ادامه داد: حاصل این پژوهش مشترک به توان افزایی زنان ایرانی و ژاپنی کمک می کند و در جلسه مشترکی که با نخست وزیر ژاپن داشتم وی بر برقراری پیوندهای قوی برای تبادل تجربیات بین زنان ایرانی و ژاپنی تاکید داشت.
ابتکار اضافه کرد: این کار یک اقدام عملی مشترک مطالعاتی است که می تواند برای بهبود شرایط کسب و کار باشد و تجربه ای از همکاری های منطقه ای محسوب شود و ما مبنای این معادلات و همکاری ها را بهبود شرایط زنان، خانواده ها و کودکان می دانیم.
وی بیان داشت: مسئله توانمندسازی زنان به مبانی اولیه ای برمی گردد که مسئله مهم آن صلح و امنیت جهانی است، به خصوص در منطقه ای که تاریخچه نه چندان روشنی از دخالتها و جنگها، اقدامات زورمدارانه و تلاش برای برهم زدن یک جانبه توافقی مثل برجام که برای بهبود شرابط منطقه موثر است، به خود دیده است.

معاون رییس جمهور گفت: باید همکاری ها را به سمت تفاهم و ارتقای سطح مناسبات و مقابله با خشونت و افراط گرایی ببریم.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد