Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- استان هاي فارس، سيستان و بلوچستان، کهگيلويه و بويراحمد، بوشهر و زنجان تورم زير 7 درصد را در فروردين ماه امسال پشت سر گذاشتند که در اين ميان استان کهگيلويه و بويراحمد با نرخ 6.4 درصدي رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش ايرنا و بر اساس جديدترين اطلاعات مرکز آمار ايران، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفي خانوارها در 12 ماهه منتهي به فروردين 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل براي کل کشور 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد بوده است.
در اين ماه استان هاي چهار محال و بختياري، کرمانشاه، ايلام، خراسان شمالي، گلستان و لرستان از محدوده تورم تک رقمي عبور کردند و بيش از 10 درصد تورم داشتند.
استان کرمانشاه با 10.9 درصد و استان چهارمحال و بختياري با 10.6 درصد، بيشترين نرخ تورم را در دوره مورد بررسي به خود اختصاص دادند.
نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفي خانوار در دوره مورد بررسي نسبت به دوره مشابه سال قبل براي خانوارهاي شهري 8 درصد و خانوارهاي روستايي 8.3 درصد است.
** تورم خانوارهاي شهري
شاخص کل (بر مبناي ١٠٠=١٣٩5) در فروردين ماه سال ١٣٩٧ براي خانوارهاي شهري عدد 112.9 را نشان مي‌دهد. بيشترين عدد شاخص در اين ماه مربوط به استان کرمانشاه ( 118.4) و کمترين عدد شاخص مربوط به استان زنجان (109.9) است.
درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفي خانوار) در دوازده ماه منتهي به فروردين ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل براي خانوارهاي شهري 8 درصد است.
در بررسي تورم خانوارهاي شهري نتايج نرخ تورم استاني نشان مي دهد، بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه در اين ماه 11.1 درصد است که مربوط به استان لرستان بوده و کمترين نرخ تورم دوازده ماهه 6.5 درصد و مربوط به استان کهگيلويه و بويراحمد است.
**تورم خانوار روستايي
شاخص کل (بر مبناي١٠٠=1395) در فروردين ماه سال ١٣٩٧ براي خانوارهاي روستايي عدد 112.9 را نشان مي ‌دهد. بيشترين عدد شاخص در اين ماه مربوط به استان کرمانشاه (119.8) و کمترين عدد شاخص مربوط به استان سيستان و بلوچستان (106.7) است.
درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفي خانوار) در دوازده ماه منتهي به فروردين ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل براي خانوارهاي روستايي 8.3 درصد است.
همچنين نتايج نرخ تورم استاني نشان مي دهد، بيشترين نرخ تورم دوازده ماهه در اين ماه 11.5 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه بوده و کمترين نرخ تورم دوازده ماهه 4.8 درصد و مربوط به استان سيستان و بلوچستان است.
اقتصام**9132*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • سرگیجه با آمار تورم
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید