Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم گفت: صنعت هسته‌ای کشور از زمانی آسیب خورد که به عنوان یک مولفه در رقابت‌های انتخاباتی مدنظر قرار گرفت،

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم صبح امروز در نشست خبری با عنوان «پای درس برجام» که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت و مجروح شدن جمعی از مردم فلسطین در تظاهرات روز «نکبت» (سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی)، به درس‌های برجام برای کشور اشاره کرد و گفت: باید پرسید برجام چه محصولی باید برای ما می‌داشت و امروز چه رویکردی باید در قبال آن درپیش بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های برجام این است که منافع ملی را نباید دستخوش رقابت‌های انتخاباتی کنیم، اظهار داشت: صنعت هسته‌ای کشور از زمانی آسیب خورد که به عنوان یک مولفه در رقابت‌های انتخاباتی مدنظر قرار گرفت، درحالی‌که اگر منافع ملی را به التهابات و انتخابات گره بزنیم، در این رقابت‌های ذبح خواهد شد.

زاکانی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: آقای حسن روحانی در کتاب خود که درباره مذاکرات هسته‌ای طی سال‌های 82 تا 84 نوشته است، می‌گوید که مذاکره با اروپا فایده نداشته و باید با آمریکا مذاکره کنیم.

وی اظهار داشت: اگر این اظهارات را مبنا قرار دهیم دیگر ادعای برخی دولتمردان و یا حامیان برجام مبنی بر اینکه مقصود ایران از مذاکره با 1+5 و به ویژه آمریکا اثبات اعتمادناپذیری این کشور بوده، نادرست است.

زاکانی در ادامه گفت: در نگاه تیم مذاکره‌کننده که مبتنی بر کتاب آقای روحانی و یا مباحث انتخاباتی ایشان و نیز کتاب مبانی نظری برنامه چهارم توسعه آقای خاتمی و تأکید بر پذیرش نظم نوین جهانی، این ادعا که هدف از مذاکره با کدخدا اثبات غیرقابل اعتماد بودن اوست نادرست است.

وی با اشاره به اینکه البته اگر همین امروز نیز بخواهند این کار را بکنند، اقدام شایسته‌ای است، بیان داشت: من در کمیسیون ویژه برجام،‌ اولین سوالم از آقای عراقچی این بود که آیا شما به عنوان یک دوست با آمریکا توافق کرده و برجام را نوشتید و یا یک دشمن؟ که آقای عراقچی جواب داد ما به عنوان دشمن با آمریکا توافق کردیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: من در پاسخ به آقای عراقچی خاطرنشان کردم که از متن برجام چنین چیزی برنمی‌آید؛ چراکه انسان با برادر خود هم روی چنین سندی توافق نمی‌کند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی آمریکا برجام توافق هسته ای علیرضا زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!