Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:34:21 GMT

توریسم درمانی در گلپایگان جای کار دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۹۲۷۲

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس با تاکید بر اینکه "توریسم درمانی" در گلپایگان جای کار دارد، گفت: گلپایگان به دلیل زیرساخت های بهداشتی که یکی پس از دیگری در حال بهره برداری است و می تواند به عنوان طرح پایلوت کشوری در حوزه سلامت تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی بختیار در  آیین افتتاح 6 پروژه بهداشتی درمانی و جشن تکمیل پروژهای بهداشتی درمانی گلپایگان، اظهار کرد: حوزه سلامت گلپایگان با وجود مدیری توانمند و تعاملی که با مدیران استان دارد و حضور ارزشمند خیران این شهرستان گام به گام در جهت پویایی وتکمیل بخش های مختلف سلامت حرکت رو به جلویی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیرتی با برنامه ریزی، سرلوحه کار مدیر شبکه بهداشت شهرستان است و تمام زحماتی که کشیده شده حکایت از یک برنامه ریزی مدون دارد، ادامه داد: تمام پروژه ها طبق یک برنامه ای مشخص تعریف شده است، هم چنین رییس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان سعی دارد پروژه هایی را بنیان گذارد که در این شهرستان وجود ندارد و در ساخت آنها نیز سلیقه به خرج می دهد.

نماینده گلپایگان وخوانسار در مجلس افزود: گلپایگان به دلیل زیرساخت های بهداشتی که یکی پس از دیگری در حال بهره برداری است و می تواند به عنوان طرح پایلوت کشوری در حوزه سلامت تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان آیت الله گلپایگانی زیر ساخت خوبی است و بیمارستان امام حسین (ع) نیز تکمیل است در جلسه ای با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به یک پیشنهاد رسیدیم که "توریسم درمانی" در گلپایگان جای کار دارد؛ هم چنین مطابق وعده ریاست دانشگاه، امیدواریم شاهد مرکز جراحی قلب در گلپایگان باشیم.

بختیار یادآورشد: مجلس برای ارتقا حوزه سلامت با اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و منابع دیگر که امسال در حوزه بیمه سلامت مشخص شده، درصدد ارتقا وضعیت حوزه بهداشتی و درمانی کشور است.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیمار اورژانسی که نیاز به جراحی داشت، به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بیمارستان، بستری نمی شد، اما امروز با منابع پایداری که مجلس در بودجه پیش بینی کرده شاهد این اتفاق نیستیم و با حدود 10 درصد هزینه های گذشته درمان به طور کامل انجام و ترخیص می شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس به حوزه سلامت ویژه است، افزود: وزیری که در حوزه سلامت در حال کار است دائم برنامه های خود را با مجلس در میان می گذارد، بنابراین به واسطه این تعامل، مجلس نیز نگاه تعاملی با وی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توریسم درمانی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان