Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسدپور فرماندار خداآفرین در نشست بررسی ابعاد مختلف ایجاد این مرکز، به تنوع آب و هوایی ویژه منطقه و وجود بیش از ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳۰۰ گونه گیاهی در این جنگل‌ها وجود دارد که برای حفاظت، نگهداری، توسعه و احیای این گونه‌ها ایجاد یک مرکز و پایگاه علمی و تحقیقاتی در این شهرستان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین اعتبارات برای تکمیل ساختمان این مرکز در روستای کلاله بخش منجوان به منظور ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات باید در سطح ملی و استانی و با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام بگیرد.

اسدپور با تاکید بر ارایه طرح و برنامه ریزی مناسب در زمینه تحقیقات علمی گیاهان دارویی، گفت: با همکاری منطقه آزاد ارس و کارشناسان و متخصصان جهاد کشاورزی برای حفاظت و توسعه گیاهان دارویی در این مرکز باید طرح‌های عملیاتی ارایه شود.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تلاش می‌شود دومین همایش ملی صیانت از جنگل‌های ارسباران سال آینده در خداآفرین برگزار شود، اصلی‌ترین پتانسیل این شهرستان را با وجود جنگل‌های ارسباران و گیاهان دارویی عنوان کرد که باید به صورت باغ گیاه شناسی زنده، حفاظت شود.

حسن منیری فر با بیان اینکه جنگل‌های غنی ارسباران به دلیل تنوع گیاهی و ژنتیکی مورد توجه محققین خارجی است، گفت: برای جلوگیری از استفاده بی رویه از سوی عوامل انسانی و از بین رفتن این گونه ها، ایجاد پایگاه دایمی تحقیقات به منظور حفاظت و تحقیق علمی در مورد این گیاهان ضرورت دارد.

وی با اشاره به وجود اولین ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور در خداآفرین، اظهار کرد: در این ایستگاه انواع پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه اصلاح نژاد جمعیت بوقلمون بومی با هدف افزایش تولید بوقلمون و تخم آن جهت استفاده بهره برداران انجام می‌شود که با این اقدام و با اصلاح نژاد در طول ۲۲ سال گذشته در حال حاضر سه برابر جمعیت اولیه تخم بوقلمون از نژاد اصلاح شده برداشت می‌شود.

منیری فر با بیان اینکه افزایش راندمان، استفاده بهینه از منابع غذایی، کاهش هزینه‌های پرورش و استفاده بهینه از منابع انرژی نیازمند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی می‌باشد، گفت: با ادامه تحقیقات و طرح‌های پژوهشی جوجه یک روزه در این مرکز تولید و هر سال بیش از ۳۰ هزار قطعه جوجه بوقلمون در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده جوجه گوشتی یک روزه نیز در این مرکز تولید شود و با اجرای پروژه‌های ترویج، تولید و درآمدزایی در این ایستگاه، کشور از جوجه‌های وارداتی بی نیاز خواهد شد.

ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون خداآفرین اولین و تنها ایستگاه تحقیقاتی کشور است که ۲۶ سال قبل برای انجام طرح‌های تحقیقاتی در مورد بوقلمون و نیز طرح‌های آبخیزداری تاسیس شده است.

این ایستگاه با مساحت ۱۱۷ هکتار در ۳۵ کیلومتری غرب این شهرستان در روستای تاتار بخش منجوان واقع شده است. 

انتهای پیام/ش

ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در خداآفرین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند