Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:16:29 GMT

اختیارات کارگروههای اشتغال استانها بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۰۳۱۶

اختیارات کارگروههای اشتغال استانها بیشتر شود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: موضوع تعاون باید در کشور جدی گرفته شود و حمایت لازم صورت گیرد تا کارها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: هدف از شکل گیری تعاونی ها جمع آوری سرمایه های خرد و اندک مردم است اما گاهی تعاونی ها شکل دیگری می گیرد و از مسیر اصلی خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی تصریح کرد: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین شده باید در قالب تعاونی ها از تولید ملی حمایت کنیم و نقش تعاونی را جدی بگیریم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در برخی فعالیتها متاسفانه بدلیل نبود انگیزه لازم و افراد توانمند شاهد مشکلاتی هستیم برای نمونه در مسکن مهر تعاونی ها نتوانستند موفق عمل کنند و با چالش مواجهیم.

وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات روستایی بیش از ۷ هزار متقاضی داریم که فقط ۶۷ مورد تعاونی است و نقش این مجموعه بسیار کم رنگ است در حالی که تعاونی ها باید تقویت شوند.

حبیبی بیان کرد: در تسهیلات فراگیر از سیستم اداری گله مند هستیم که بستر کار فراهم نشده و هنوز در این بخش عقب هستیم در حالی که در بهین یاب موفق عمل شده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: از ادارات جهاد کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی انتظار داریم در چند روز آینده تمامی طرح های قابل دفاع و ارائه را که بالای ۲۰ درصد پیشرفت دارند در سامانه ثبت نام و معرفی کنند تا از طریق کارگروه اشتغال زمینه پرداخت تسهیلات به آنها فراهم شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات حمایت از اشتغال گفت: ارائه همزمان تسهیلات روستایی و فراگیر با دو نرخ متفاوت مشکل ساز شده و در بخش روستایی که سود ۴ درصدی است بیش از ۱۰ هزار متقاضی داریم اما در بخش فراگیر که سودبانکی ۱۸ درصد است فقط ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند.

حبیبی گفت: دادن اختیار ویژه به کارگروههای اشتغال استانها می تواند از مشکلات بکاهد و از معاون وزیر انتظار داریم موانع را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: تسهیلات فراگیر هیچ مزیتی نسبت به سایر تسهیلات ندارد و از آن استقبال نمی شود در حالیکه در زمینه بهین یاب توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم.

کد خبر 4297425

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین اشتغال بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد ماه مبارك رمضان شهرکرد بارش باران خطبه های نماز جمعه برجام اشتغال مشهد یاسوج مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و به گفته مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا، سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف های فراوانی است، که به نظر می رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال«حشاشین» (The Assassins)، در رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه