Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌نقی انصاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که پویایی ورزش شهرضا به دلیل همدلی بین رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان است، اظهار کرد: اماکن ورزشی شهرضا به بخش خصوصی واگذار شده و درآمد حاصل از آن صرف هیأت‌های ورزشی می‌شود.

وی افزود: با وجود این‌که احداث ساختمان جدید در 5 سال گذشته ممنوع بوده، توانستیم در محله قشقایی سالن رزمی و خوابگاه ورزشکاران را کلنگ‌زنی کنیم که تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که در هر محله‌ای باید یک مکان ورزشی حتی با حضور بخش خصوصی داشته باشیم، گفت: مربیان رشته‌های ورزشی وقتی افزایش پیدا کند به دنبال ایجاد باشگاه‌های ورزشی می‌روند و حاصل آن افزایش سرانه ورزشی است.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته به دلیل نبود لابی‌گری با کاهش فضاهای ورزشی در شهرضا روبه‌رو بوده‌ایم، بیان داشت: در زمان مجلس هشتم 8 سالن ورزشی در شهرضا ایجاد شد، در شهرهای دیگر هنوز این لابی‌گری ادامه دارد.

انصاری با اشاره به ایجاد سالن ورزشی در محله چاوشی از مناطق کمتر توسعه یافته شهرضا، تأکید کرد: با رایزنی نماینده مردم در مجلس سالن‌های ورزشی در شهرضا افزایش پیدا کرده اگر این لابی‌گری تداوم پیدا کند، سرانه ورزش در شهرضا افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که اگر شهرداری سالن ورزشی بسازد و تحویل اداره ورزش دهد سرانه ورزش در شهرضا ارتقا پیدا می‌کند، اذعان داشت: سرانه فضای سرپوشیده در شهرضا یازده صدم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که ایجاد یک سالن ورزشی با هزار متر سالن سه سال طول می‌کشد و به همین نسبت جمعیت بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: با افتتاح زمین چمن مصنوعی سرانه فضای روباز از 23 به 25 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد پیست دوچرخه‌سواری در محوطه پارک خانه شهر و کمک به افزایش سرانه ورزش شهرضا، ابراز داشت: برای ایجاد زمین چمن مصنوعی در منطقه سروستان مکاتبات آن انجام و زمین از مسکن و شهرسازی تحویل گرفتیم و تا پایان این ماه مناقصه آن برگزار می‌شود.

انصاری با اشاره به این‌که تعداد بانوان ورزشکار باید از آقایان بیشتر باشد چرا که بانوان نیاز به فعالیت بیشتر دارند، گفت: از 40 هیأت ورزشی در شهرضا 25 هیأت آن مربوط به بانوان است و تمامی باشگاه‌های ورزشی صبح‌ها در اختیار بانوان است.

وی با اشاره به افتتاح باشگاه بدنسازی ویژه بانوان در شهرضا، ادامه داد: از 7 هزار ورزشکار سازمان یافته در شهرضا 3 هزار نفر از آن‌ها بانوان هستند و توانسته‌اند مقام‌های کشوری کسب کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به ورزشگاه قدس شهرضا، اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه قدس نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد، سال گذشته یک میلیارد و 140 میلیون تومان اعتبار از منابع مختلف برای آن در نظر گرفتیم تا بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات را در آن فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که با برگزاری یک همایش ورزشی تعداد ورزشکاران در آن رشته بیشتر می‌شود، بیان داشت: آموزش و پرورش باید به کمک اداره ورزش و جوانان بیاید تا رشته‌های ورزشی گسترش پیدا کند در این راستا باید در مدارس استعدادیابی شود.

انصاری با اشاره به این‌که 7 هزار و 198 بیمه شده ورزشی داریم که 20 درصد رشد داشته است، افزود: سرانه فضای ورزشی استاندارد برای هر شهروند 35 صدم است.

وی با اشاره به این‌که ورزشگاه قدس شهرضا امسال افتتاح می‌شود، تأکید کرد: خانه جوان شهرضا و مجموعه ورزشی در محله قشقایی تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به حضور وزیر ورزش در آینده‌ای نزدیک در شهرضا، گفت: با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرضا قول ساخت یک خوابگاه ورزشی و یک سالن ورزشی با ظرفیت بالا را از وزیر ورزش می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که انجمن خیران ورزش یار را هنوز نتوانسته‌ایم در شهرضا ایجاد کنیم، بیان داشت: سال گذشته نماینده مردم در مجلس 200 میلیون تومان به هیأت‌های ورزشی کمک کرد و در دو سال گذشته دید مسؤولان به ورزش نسبت به قبل بهتر شده است.

انصاری با بیان این‌که انتظار داریم در زیرساخت‌های ورزشی همتی از سوی مسؤولان شود، عنوان کرد: اگر از ورزشکاران نخبه در شهرضا حمایت می‌شد، قهرمان المپیک هم در شهرضا داشتیم.

وی با اشاره به این‌که کاپیتان تیم ملی بسکتبال ناشنوایان از شهرستان شهرضا است اما شغلی ندارد، خاطرنشان کرد: می‌طلبد مسؤولان کمک‌های بیشتری در حمایت از ورزشکاران شهرستان داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب و خاک افزود: موضوع عملیات آب و خاک، ارتقای راندمان آبیاری و همین‌طور ارتقای حاصلخیزی خاک است که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این که در بحث بهره‌وری آب، پروژه‌های متعددی در کشور در دست اجرا است، اظهار داشت: سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سامانه‌های آبیاری نوین یکی از این پروژه‌ها است. همچنین مرمت قنوات، اجرای شبکه‌های آبیاری بخصوص شبکه سه و چهار، تجهیز و نوسازی اراضی، تسطیح اراضی، احداث و ترمیم آب‌بندان‌ها، پوششی کردن کانال‌های خاکی با بتن یا انتقال آب با لوله و اجرای سیستم‌های کم فشار در باغات سنتی مجموعه اقداماتی است که در حوزه زیرساخت اجرا می‌کنیم.

با اعتبارات دولتی اجرای پروژه‌ها ۲۰۰ سال طول می‌کشد

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کارهای خوبی تاکنون انجام شده و کارهایی نیز باقی مانده است، منابع تخصیص یافته توسط دولت هم در بودجه تعریف شده و مشخص است، سالانه سه تا چهار هزار میلیارد تومان به این بخش از سوی دولت اختصاص می‌یابد در صورتی که نیاز این بخش خیلی زیاد است.

نیازی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک و اجرای زیرساخت‌ها، حدود هزار همت پول نیاز داریم که با تخصیص چهار تا پنج همت در سال، اجرای پروژه‌های ما ۲۰۰ سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: منابع آبی ما اجازه نمی‌دهند که این میزان صبر کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم که از سرمایه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنیم. مجموعه‌ای به اسم سرمایه‌گذار وارد سیستم زیرساخت کردیم. این سرمایه‌گذاران طی تعاملات یا قراردادی با صاحب زمین، اراضی کشاورزی را اجاره می‌کنند و به میزان اجاره، در آن زمین سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا خود بهره‌برداران منابع می‌آورند تا پروژه‌ها اجرا شوند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان اعتبارات جذب شده از مسیر سرمایه‌گذاران در سال گذشته افزود: ما میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ را حساب نکرده‌ایم زیرا منابع جذب نشده و تازه تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: اما برای سال ۱۴۰۱ در آذربایجان شرقی در بحث آبیاری و زهکشی دو تا سه پروژه داشتیم که در ۲۱۰۰ هکتار اجرا شد و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد؛ در ایلام دو ایستگاه اجرا کردیم و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شد؛ در چهارمحال و بختیاری هشت ایستگاه پمپاژ با وسعت اراضی زیر کشت ۱۶۶۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیارد تومان اجرایی شد؛ در کردستان در حوزه تأمین و انتقال آب ۲۱ پروژه با ۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، اجرا شد و در جاده بین مزارع این استان هم ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.

۱۲۷ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱

نیازی کل حجم سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در ۱۴۰۱ را ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه شبکه، ایستگاه پمپاژ و تأمین و انتقال آب اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در سامانه آبیاری تحت فشار که استقبال خوبی توسط بهره‌بردار انجام می‌شود، ۴۳۸ پروژه اجرا کردیم. ۲۱ هزار و ۲۶۴ هکتار به کمک خودیاری مردم بوده است و یکهزار و ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط مردم (علاوه بر خودیاری که برای اعتبارات دولتی باید بدهند) انجام شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری گفت: تلاش داریم در بخش آب و خاک از مشارکت مردم استفاده کنیم، از آنجایی که ۹۸ درصد بخش کشاورزی در اختیار مردم است، در حوزه آب و خاک هدف‌گذاری کردیم که بتوانیم پروژه‌های بیشتری را با کمک مردم اجرایی کرده و حداقل دو هزار میلیارد تومان سرمایه توسط بخش خصوصی تأمین کنیم.

به گفته وی، سرمایه بخش خصوصی توسط مردم یا بعضاً بنیادهایی مثل برکت تأمین خواهد شد، در سال گذشته در حوزه قنوات از بنیاد برکت ۵۰ میلیارد تومان کمک گرفتیم و امسال هم با آنها برای تأمین اعتبار تفاهم‌نامه داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نظر ما تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد برکت بود اما آنها ۵۰ میلیارد تومان را پذیرفتند و قرار شد اگر بخواهند کل اعتبار مد نظر ما را تأمین کنند، جلسات کارشناسی با آنها برگزار کنیم.

وی کمک‌های بنیاد برکت را بلاعوض اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت پرداخت بخشی از هزینه پروژه مثلاً ۲۰ درصد آن را تقبل می‌کند، بخش دیگری از آن توسط دولت تأمین می‌شود و بقیه را کشاورز پرداخت می‌کند.

نیازی گفت: بعضی از استان‌ها به‌ویژه استان‌های شرقی خیّر قنات پیدا کرده‌اند، خیّرهایی هستند که یک عددی را کمک می‌کنند تا قناتی برای روستا آباد شود. این مجموعه اقداماتی است که برای پروژه‌های خرد داخل مزرعه اجرایی می‌کنیم. در پروژه‌های خرد راحت‌تر بخش خصوصی جذب می‌شود.

وی درباره میزان کمک نهادها اضافه کرد: برای پروژه‌های خرد، نهادها پول‌های درشتی کمک نمی‌کنند اما امیدواریم از بنیاد برکت بتوانیم پولی بگیریم. بنیاد مستضعفان و جانبازان هم به مناطق محروم کمک می‌کند، ما با این دو مجموعه جلساتی داشتیم تا بتوانند به حوزه زیرساختی کشور کمک کنند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: آورده‌های مردمی در پروژه‌های آب و خاک قابل توجه‌تر است و حتماً دو هزار میلیارد تومانی که به‌عنوان آورده مردمی در برنامه‌های ما پیش‌بینی شده است، امسال محقق خواهد شد.

استفاده از فاینانس چین در پروژه‌های کلان

نیازی درباره نحوه تأمین اعتبار پروژه‌های کلان حوزه آب و خاک گفت: ما در بخش آب و خاک دو پروژه کلان داریم، یکی بحث فاز دوم طرح خوزستان و ایلام که از ۵۵۰ هزار هکتار، حدود ۳۰۰ هزار هکتار آن اجرا شده است.

وی افزود: برای تأمین آب پروژه که در حوزه وزارت نیرو است و شبکه‌های سه و چهار که حوزه ما قرار دارد، ۱۸۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم، این رقم، مبلغ سنگینی است و بودجه عمومی کشور تکافوی اجرای آن را نخواهد داد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که برای تکمیل این پروژه، دو مسیر را پیگیری می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از این مسیرها که در قالب بودجه ۱۴۰۲ هم پیش‌بینی شده بود، فروش سهم دولت در نیشکر و صنایع جانبی آن است تا درآمد حاصل را در این پروژه هزینه کنیم.

وی ادامه داد: برای پروژه ۵۵۰ هکتاری و پروژه تکمیل زیرساخت استان‌های شمالی در بخش کشاورزی حدود ۷۶ همت پول نیاز داریم.

نیازی تصریح کرد: پروژه تکمیل زیرساخت سه استان شمالی شامل تجهیز و نوسازی، بازچرخانی، آب‌بندان، بتنی کردن کانال‌ها و … در قالب یک بسته کامل است، هدف این پروژه تأمین یک میلیارد متر مکعب آب و انجام دو تا سه کشت در برخی از اراضی است.

وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به چین، پروژه‌های متعددی برای فاینانس مطرح شد و چین دو پروژه ما را برای فاینانس قبول کرد که قرار است برای پروژه خوزستان یک میلیارد دلار و برای پروژه زیرساخت شمال ۲۲۰ میلیون دلار از منابع مالی چین اختصاص یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تفاهم اولیه انجام شده است و خود کشور چین استقبال کرد و پذیرفت که این دو پروژه را فاینانس کند، گفت: اکنون بحث اقدامات بانک مرکزی مطرح است که نحوه انتقال این پول و تبدیل یوان چین به ریال چگونه باشد، زیرا پروژه‌های ما ارزبری ندارند و ریال‌بر هستند. برای اجرای پروژه‌های خود نیازی به واردات ماشین‌آلات نداریم.

وی افزود: در حال حاضر به شدت پیگیریم که بتوانیم از موضوع فاینانس که متأسفانه زمان‌بر هم شده است، برای اجرای این دو پروژه استفاده کنیم و موضوع فاینانس را در ۱۴۰۳ نهایی کنیم.

کد خبر 6094425 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود