Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:08:13 GMT

650 هزار خیر مدرسه ساز درسطح کشور فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۲۰۶۰

650 هزار خیر مدرسه ساز درسطح کشور فعالیت می کنند

خرم آباد - ایرنا - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز اکنون در داخل کشور و یکهزار نفر نیز در خارج از کشور در ساخت مدرسه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا حافظی روز سه‌شنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان در سالن علامه طباطبائی استان افزود: خیرین مدرسه ساز کشور موفق شدند بیش از دولت در این جهاد مقدس مشارکت کنند و بستر برای کسب دانش فرزندان مرزو بوم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در حوزه مدرسه‌سازی مهم‌ترین امر مشارکت و همکاری مردم است و عدد و رقم مهم نیست.
حافظی با بیان اینکه هر پولی ‌توان و شایستگی حضور در مدرسه‌سازی را ندارد، ادامه داد:در شرایطی که تحریم اقتصادی در همه حوزه‌ها اثر گذاشت اما خیرین و مدرسه‌سازی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکید کرد که ترامپ گفته است که به علت مشکلات اقتصادی امسال حتی نمی‌توانیم یک مدرسه بسازیم اما بداند که خیرین در کشور ایران از فعالیت خود دست بر نمی دارند.
وی، نقش معلمان در توسعه آموزشی و تعلیم و تربیت را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: قدردانی از زحمات معلمان که به رشد و اعتلای دانش آموزان کمک می‌کنند امری واجب است.

**302 مدرسه توسط خیرین در لرستان ساخته شد
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز در این جشنواره گفت: تاکنون 302 مدرسه با یکهزار و 205 کلاس درس توسط خیرین در این استان ساخته شده است.
محمدرضا رضوی افزود: اکنون 906 خیر مدرسه ساز در این استان فعالیت می کنند که 140 نفر بانو ، 700 خیر آقا و 66 خیر حقوقی هستند.
به گفته وی بیش از 40 خیر بانو در استان اقدام به مدرسه سازی کردند و 11 هزار و 125 متر مربع فضای آموزشی ساخته اند.
رضوی ادامه داد: 400 بانوی مدرسه یار در استان فعال هستند که در راستای تجهیز و هوشمندسازی مدارس همکاری دارند.
رضوی تصریح کرد: تاکنون 3 هزار و60 میلیارد ریال تعهد خیران مدرسه ساز لرستان بوده است که یک هزار و 990 میلیارد ریال آن تحقق یافته است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان بیان کرد: 32 طرح در سال 96 در قالب 74 کلاس درس با زیر بنای 9 هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش شد.
به گفته وی در حال حاضر 8 طرح آموزشی در دست اجرا می باشد.
رضوی تاکید کرد که سه هزار500 کلاس درس در لرستان نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خيرين مدرسه ساز حافظي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید

 محمدباقر خلفی افزود: بیش از ۳۱۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف برای کمک به معیشت خانواده‌ها و تامین بخشی از نیاز‌های اقشار آسیب پذیر از جمله تهیه مسکن، کمک به پرداخت اجاره بهاء، تامین وسایل ضروری و امکانات زندگی اقشار کمتربرخوردار و زوج‌های جوان در قالب تامین بخشی از جهیزیه، اهداء کفش و لباس و سایر لوازم ضروری از قبیل یخچال، بخاری، کولر از طریق کمک‌های مردمی و خیرین داوطلب هلال احمر جمع آوری و ۹۹هزار و ۴۲۸ نفر از آن بهره‌مند شده اند.
 
وی گفت: در بخش حامیان سلامت و با مشارکت ۲۷ مرکز درمانی،۲۸ داروخانه و ۲۰۳ نفر از پزشکان خیر به ۴۴هزار و ۴۲۵ نفر خدمات دارویی، درمانی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ارائه داده است.
 
وی افزود: این کمک‌ها در قالب طرح پنجره‌های امید و با رویکرد حفظ کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و ایجاد امید، برابری و صمیمیت در جامعه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان