Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@02:19:16 GMT

نجات کبود یک انیمیشن فانتزیِ ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۵۸۴۴

سالار خزایی نویسنده و کارگردان انیمیشن درباره ساخت پروژه ای با نام «نجات کبود» گفت: ما پروژه سینمایی «نجات کبود» را سال گذشته کلید زدیم که قرار است یک انیمیشن در حدود ۹۵ دقیقه به صورت سه بعدی و ترکیبی از فانتزی-رئال باشد.

وی درباره داستان این انیمیشن توضیح داد: «نجات کبود» اثری فانتزی است و داستان آن در مزرعه ای در دماوند روایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا هم از این قرار است که جوجه خروسی می خواهد مادرش را که قرار است برای شب یلدا پخته شود، نجات دهد.  

خزایی درباره مرحله فعلی ساخت این انیمیشن عنوان کرد: در حال حاضر مدل های کاراکترهای انیمیشن ساخته می شود و در مراحل پایانی نیز صداپیشه ها به کار اضافه می شوند.

این کارگردان انیمیشن با اشاره به هدف از ساخت این انیمیشن عنوان کرد: بنای ما بر این است که این انیمیشن را در فضایی جهانی عرضه کنیم و به همین دلیل اکت های شخصیت ها هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهد بود چراکه دیالوگ های اثر به زبان انگلیسی است.

وی درباره فضای «نجات کبود» نیز گفت: انیمیشن در فضای ایرانی و براساس لوکیشن ها، المان ها و اسامی فرهنگ خود ما ساخته می شود و به آیین هایی مثل جشن شب یلدا می پردازیم اما چون هدفمان این است که در جهان عرضه شود به زبان انگلیسی فکر کردیم.

این کارگردان درباره زمان به پایان رساندن ساخت این اثر عنوان کرد: انیمیشن «نجات کبود» کاملا با سرمایه شخصی ساخته می شود و تلاش می کنیم این انیمیشن را به جشنواره جهانی فیلم فجر که سال ۹۹ برگزار می شود، برسانیم.

«نجات کبود» در موسسه انیمیشن په پوله پارس ساخته می شود و عوامل آن به این شرح هستند: نویسنده و کارگردان: سالار خزائی، تهیه کننده: رقیه حسینی، سرمایه گذاران: محمدحسین و عاطفه زاغری، مریم رحمانی، کارگردان هنری و کانسپت آرتیست: امید نکوهمت، کارگردان فنی: مرتضی قمری، روابط عمومی: شیوا شقاقی، مشاور پروژه: حسن رضاخانی کربلایی، سوپروایزر ربات های انیماتور: زهرا سفری.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انیمیشن دماوند شب یلدا جهان سرمایه زهرا انیمیشن ایرانی انیمیشن فانتزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها»، محصول مرکز فیلم جوان سوره، به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی در دومین حضور بین‌المللی، به هشتمین دوره جشنواره Trame Iindipendenti International Film Festival ایتالیا راه پیدا کرد.

این جشنواره از ۱۴ می تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ تیر سال جاری در شهر پیزای کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

جشنواره «TRAme Indipendenti» با هدف تبلیغ فیلم مستقل از طریق نمایش آثار هنری تصویری با کیفیت بالا، تولید خارج از سیستم اصلی استودیو فیلم و توزیع شده توسط شرکت‌های سرگرمی مستقل راه‌اندازی شده است. همچنین این جشنواره مستقل مختص فیلم‌های کوتاه‌تر از ١۵ دقیقه و در ژانرهای مختلف در سه بخش «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» است.

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» روایتی میان ۲ انفجار از بمب‌های ویران‌گر رژیم صهیونیستی بر سر کودکان مظلوم غزه با الهام از شعر غسان کنفانی و پخش بین‌المللی آن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6099231 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • لباس آناتومی با چاشنی فانتزی (عکس)
  • بهترین سریال‌های کره‌ای در ژانر ماورائی؛ از «ورطه» تا «جهنم»
  • انیمیشن بلیچر ریپورت به مناسبت پیروزی دورتموند مقابل پاری سن ژرمن
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد