Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب راحله، نویسنده و کارگردان تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگارایکنا گفت: ایام ماه مبارک رمضان با توجه به مناسبت‌های گوناگونی که در آن قرار دارد، ظرفیت بسیار خوبی برای تولید و اجرای آثار نمایشی مناسبتی و مذهبی ایجاد کرده است و خوشبختانه ظرف زمانی و مکانی خوبی هم برای تولید و عرضه این‌گونه آثار نمایشی طی این ایام به وجود آمده است که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این توقع می‌رود که کمیته هنری نمایشگاه قرآن کریم هر یک از بخش‌های تخصصی خود را ابتدا به نهاد و واحدهای تخصصی موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار نماید و مثلاً برنامه نمایشی را به اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد و کانون تئاتر دینی محول نماید اما گویا امسال نیز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وظیفه را به نهادهایی غیر از ارشاد، قرار است محول نماید و در مورد اجرای آثار نمایشی مطمئنم این اتفاق افتاده است در حالیکه از سوی کانون تئاتر دینی طرحی به منظور برگزاری برنامه‌های نمایشی نمایشگاه قرآن ارائه شده بود.

راحله صریح کرد: گذشته از این امر، مسئله دیگری که مطرح است اینکه معمولاً مسئولیت‌های امور برنامه‌های هنری مناسبتی به ویژه در مورد ماه رمضان و ماه محرم به شکلی متفرقه به نهاد و سازمان‌های مختلفی سپرده می‌شود که این امر مانع از نتیجه‌گیری مطلوب و هدفمند این مجموعه برنامه‌ها می‌شود و گاه شاهد آن هستیم که در یک محدوده زمانی مشخص، کارهایی تکراری به موازات هم بدون آنکه مسئولان اجرایی از عملکرد یکدیگر مطلع باشند، رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: به نظر من مجموعه امور اجرایی هنری به ویژه در حوزه هنرهای نمایشی در طول سال و به مناسبت‌های دینی و مذهبی باید به یک تشکل واحد با تعداد اعضای مشخص فعال سپرده شود و از پراکنده‌کاری جلوگیری شود تا علاوه بر اینکه بودجه‌ریزی در این عرصه بسامان شود، نتیجه مطلوب و قابل انتظاری نیز متناسب با میزان هزینه‌کرد هر برنامه حاصل شود.

کارگردان نمایش دینی «آن سیب سرخ» افزود: در حقیقت باید مجموعه فعالیت‌های نمایشی صورت گرفته در هر یک از مناسبت‌های دینی و مذهبی با نظارت و کارشناسی دقیق یک نهاد واحد مسئول صورت پذیرد که  در این صورت ممکن است بنا به صلاحدید آن نهاد و ساختار مدیریتی، امور اجرایی هر یک از آنها به افراد حقیقی و حقوقی قابل اعتماد و کارآمد محول شود.

وی در پایان گفت: متأسفانه تاکنون که روال به این شکل نبوده و بیشتر از اینکه کارآمدی یک نظام اجرایی در برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری به ویژه نمایشی در موسم خاص دینی و مناسبتی ملاک نظر باشد، اعمال سلایق مدیران و مسئولان سیاستگذار معیار واگذاری مسئولیت اجرایی به گروه و فرد خاصی به منظور اجرای برنامه‌های هنری مناسبتی بوده است.

انتهای پیام   

   

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا نمایش دینی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند

با حکم دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره منصوب شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.
همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار

 

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 به مدت 4 روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر