Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح تابستانه کتاب گفت: هنوز تاریخ طرح تابستانه کتاب را به چند دلیل تعیین نکرده ایم؛ یکی اینکه در حال ارزیابی طرح عیدانه مان هستیم. اعتقاد داریم باید هر طرحی را مرتب ارزیابی کنیم و با ناشران و کتابفروشان بعد از نمایشگاه کتاب جلسه ای بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دو جلسه در خدمت کتابفروشان و ناشران باشیم و دغدغه هایشان و  نظراتشان را بشنویم. خوشبختانه این اواخر جلسه خوبی در کاشان با کتابفروشان برگزار شد. آنها نقطه نظراتی را مطرح کردند و در نتیجه آن فرآیند برخی امور را در طرح عیدانه بررسی و اصلاح کردیم.

وی افزود: برای تابستانه کتاب هم جلسه ای می گذاریم و نقطه نظرات کتابفروشان را جویا می شویم و به موقع تاریخ برگزاری این طرح را اعلام می کنیم. یکی از دغدغه های کتابفروشان این بود که نباید مخاطب را به برگزاری این  طرح ها عادت بدهیم. به همین خاطر یک تاریخ مشخص را اعلام نمی کنیم و نمی گوییم طرح از این تاریخ تا آن تاریخ برگزار می شود. باید تاریخ ها نوسان داشته باشد و مخاطب عین یک رودخانه ساری و جاری بتواند  کتاب خود را بخرد. این طرح هم به عنوان طرح مکمل می تواند در خرید کتاب به مخاطب کمک کند. طی هماهنگی که با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام  می دهیم ، فصل تابستان هم که فصل کتابفروشان است، طرح را در یک یا دو مرحله اجرا می کنیم.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب با اشاره به اینکه در دستور کار ماست تا زیر ساخت ها را فراهم و در طرح تابستانه کتاب های تالیفی را بیشتر حمایت کنیم، بیان کرد: هم اکنون با چند سازمان فعال در زمینه فرهنگی تعامل می کنیم و با توجه به بانک اطلاعاتی که در خانه کتاب از اهالی قلم داریم -که نزدیک به 17 هزار اهل قلم اعم از ویراستار،مترجم، و تصویرگر اطلاعات خود را در سامانه خانه کتاب ثبت کرده اند- خدماتی را به اهل قلم بدهیم.  خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی تواند به تنهایی خدماتی را به اهل قلم بدهد. بعضی خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی را برای اهل قلم انجام می دهیم. یکسری  تسهیلات را برای اهل قلم در سال 96 آغاز کردیم و ارائه این خدمات امسال هم تداوم خواهد داشت. سعی می کنیم مبلغ کل تسهیلات را افزایش بدهیم.

حسینی پور ادامه داد: نزدیک به 8 هزار نفر از اهل قلم متعلق به شهر تهران هستند. سعی داریم هماهنگ کنیم  تفاهم نامه ای امضا شود تا اهل قلم بتوانند با همان کارتی که در اختیار دارند، از امکانات  رفاهی شهرداری تهران استفاده کنند. با باغ موزه دفاع مقدس هم هماهنگ کردیم تا تسهیلاتی را برای اهل قلم فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث تسهیلات و وام های اهل قلم در نظر ماست، بیان کرد: سعی داریم سقف وام اهل قلم را بالا ببریم و تعداد بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. پس از آنکه کارهای آن انجام شد، اطلاع رسانی می شود. موسسه خانه کتاب به تنهایی شاید نتواند حمایتی از کتابهای نفیس بکند، اما در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی تحت عنوان حمایت از کتاب های ارزشمند وجود دارد. ناشرانی که توان انتشار کتاب را ندارند، می توانند کتاب های خود را به کارگروه مربوطه ببرند؛ این کارگروه بررسی می کند و قرارداد حمایت پیش از چاپ را با آنها می بندد. یک نکته را باید مدنظر قرار داد؛ بخش خصوصی هم در کنار دولت، می تواند در انتشار کتاب هایی که هزینه چاپ آن ها بالاتر است مشارکت کند تا کتاب ها در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسسه خانه کتاب طرح تابستانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست

استاندار هرمزگان با بیان "خلیج فارس خانه ماست." گفت: ۱۰ اردیبهشت ماه نشانه‌ حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تأکید بر اینکه روز خلیج فارس و اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه درست مثل روزهایی که مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان شکست خوردند بزرگ و مهم است افزود: فتح خلیج فارس به‌دست دلاوران ایرانی در سال 1622 میلادی مثل فتح خرمشهر است و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با بیان "خلیج فارس خانه ماست." گفت: این روز نشانه‌ حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی را برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان ساکن در این منطقه به‌عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه‌داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز 10 اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که ما به این فرهنگ بپردازیم و یاد و نام خلیج همیشه فارس را زنده نگه‌داریم.

انتهای پیام/864+

دیگر خبرها

  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی