Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@03:26:51 GMT

حفظ وحدت در جامعه، عامل توسعه و رشد هر منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۸۴۷۲

به گزارش ایکنا از سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی شب گذشته 25 اردیبهشت در همایش طلایه داران تبلیغ با حضور مبلغان و روحانیون شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه این شهر، با بیان این که حفظ وحدت و انسجام و توسعه فرهنگی و اجتماعی باید در محوریت باشد، اظهار کرد: برخی مسئولان به‌جای وحدت‌آفرینی و مسائلی که می‌تواند به احصاء پتانسیل‌های هر منطقه و توسعه منجر شود، مسائلی را مطرح می‌کنند که اختلاف ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیمان‌شکنی‌های پیاپی آمریکا و خروج از توافق برجام، افزود: مشاهده کردیم که ترامپ عمل وقیحانه‌ای انجام داد و رهبری کلام درستی فرمودند که اعتماد نکنیم و الآن هم تأکیددارند که اعتماد نکنیم و از تجربه درس بگیریم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد توسعه پایدار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شاهرود، یاداور شد: شهرستان شاهرود را برخلاف ظرفیت‌های موجود قطب کشاورزی استان سمنان می‌نامند؛ این در حالی است که سهم این منطقه در تولید گندم تنها ۴۰ هزار تن است.

حسینی شاهرودی متذکر  شد: مردم نجیبی در استان سمنان و شرق آن یعنی شهرستان شاهرود وجود دارند که نجابت، دین‌داری، ولایت مداری و سابقه تاریخی آن‌ها مشخص است و باید به این مردم کمک کرد؛ لذا امیدواریم در شرایط فعلی قسمی از درد و مشکلات مردم را التیام ببخشیم.انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری