Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@06:12:03 GMT

آقای عراقچی! اشتباه محاسباتی را تکرار نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۹۵۵۵

 عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس: ما باید بین دولت‌های اروپایی با شرکت‌های اروپایی تفاوت قائل شویم، شرکت‌های اروپایی خصوصی هستند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را مجبور به کار با کشوری کند یا نکند، اما دولت‌های اروپایی مصمم هستند برجام را حفظ کنند!
دیگر شنیدن این دست سخنان از زبان عراقچی  اصلاً بعید نیست و پاسخ دادن به آن نیز شاید دردی را از ایشان دوا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلماتی که سالها در تیم مذاکره‌کننده حضور داشته باید بداند که جنس تحریم‌های آمریکا طوری است که نه تنها دولت‌های اروپایی، بلکه هر شرکت و بانک خصوصی که با ایران همکاری اقتصادی داشته باشد را هدف می‌گیرد.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از آنکه دونالد ترامپ خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد، گفت: که مجوز دو شرکت بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران لغو خواهد شد.
راینر الر مدیر روابط عمومی ایرباس به صراحت اعلام کرده است که این شرکت به دقت اعلام رئیس جمهور آمریکا را ارزیابی خواهد کرد و قدم بعدی بر اساس سیاست‌های داخلی و در متابعت کامل از تحریم‌ها و مقررات منع صادرات اتخاذ خواهد شد.
کلودیو دسکالزی مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب‌های معوق خود از ایران بابت سرمایه‌گذاری‌های سال‌های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد. مدیر شرکت انی همچنین گفت، برقراری هرگونه تحریم جدید علیه ایران 6 ماه طول خواهد کشید. به گفته دسکالزی، نفت مورد نیاز این شرکت ممکن است از این پس به جای ایران از کشوری دیگر تأمین شود.
شرکت سوئیسی ام‌اس‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «(ام‌اس‌سی) در حال بازنگری در خدمات، فعالیت‌ها و روابط تجاری خود است تا ببیند که آیا تأثیری (از تصمیم اخیر) ترامپ می‌پذیرد یا نه و از جدول زمانی تعیین شده از سوی دولت آمریکا تبعیت می‌کند.»
شرکت دانمارکی مرسک هم گفته، پذیرش محموله‌های مشخصی که این هفته هدف تحریم خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته را متوقف کرده است. شرکت مرسک لاین اضافه کرده: «حضور ما در ایران حضوری محدود است. ما تحولات را رصد خواهیم کرد تا هرگونه تأثیر (تحریم‌ها) بر فعالیت‌هایمان را مورد ارزیابی قرار دهیم.»
نایجل گاردن، معاون توماس میلر، مدیر شرکت بیمه کشتی یو کی پی اند آی کلاب گفت: «انتظار می‌رود این تصمیم تبعات زیادی برای تجارت دریایی با ایران و بیمه این قبیل فعالیت‌های تجاری داشته باشد.»
شرکت لویدز لندن هم گفته در حال بررسی تبعات (اقدام ترامپ) بر بازار بیمه‌ای خود است. پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که این کشور به لحاظ حقوقی نمی‌تواند به شرکت‌های آلمانی فعال در ایران در صورت اعمال تحریم‌های جدید کمک کند. وزیر اقتصاد آلمان صریحاً گفت که هیچ راهی قانونی برای محافظت از شرکت‌های آلمانی در برابر تصمیمات دولت آمریکا وجود ندارد. به گفته آلتمایر زمینه‌های قانونی برای امکاناتی چون صندوق مالی دولتی برای جبران هزینه‌های احتمالی شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، وجود ندارد. او تأکید کرد: اگر ما بخواهیم هزینه شرکت‌ها را جبران کنیم، آن‌وقت برای بسیاری از کشورها انگیزه و جذابیت به‌وجود می‌آید که یک‌جانبه تحریم‌هایی را وضع کنند.
لازم است تیم مذاکره‌کننده به دقت مواضع فوق را مطالعه کنند و در تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظرهای خود جانب دقت را رعایت کنند تا بار دیگر تجربه معطل ماندن کشور با توجیهات مضحکی مثل «تفکیک دولت‌ها و شرکت‌های اروپایی» تکرار نشود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی بانک خصوصی ایران مدیر روابط عمومی رئیس جمهور آمریکا ایتالیا نفت جدول دولت آمریکا معاون کشتی تجارت لندن آلمان مصاحبه اقتصاد دولت اروپا عراقچی معاون وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بعد از بحث و بررسی بر سر تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای‌گیری برای اعزام‌شدم یا نشدن تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.
تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراضش را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

کد خبر 848551 برچسب‌ها مسابقه ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!