Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:21:39 GMT

آموزش مهارتی نسخه شفابخش نظام کار است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۱۰۷۰

آموزش مهارتی نسخه شفابخش نظام کار است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: متاسفانه هیچ یارانه‌ای برای آموزش مهارتی وجود ندارد و امیدوارم امسال بتوانیم برای بودجه سال ۱۳۹۸ رقم مورد نیاز را جذب کنیم. معتقدم که سوق دادن مردم به سمت آموزش مهارتی نسخه شفابخش نظام کار است.

به گزارش ایسنا، محمد حسین امید در نشست خبری ضمن اشاره به افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: این دانشگاه در محل جدیدش استقرار یافت و زیر ساخت های لازم را نیز دارا است، اصفهان ظرفیت های بالایی دارد و به این سطح قانع نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی ادامه داد: باید حرف اول را در آموزش مهارتی بزنیم که با فراهم شدن زیرساخت های لازم به این مهم دست خواهیم یافت.

امید با بیان اینکه امروز در مرحله گذار از یک سیاست کمیت گرا به کیفیت گرا هستیم، تصریح کرد: اصفهان در این زمینه پیشتاز است و ایده های خوبی نیز مطرح کرده که در دستور کار قرار گرفته است. اعتقاد ما بر این است که توسعه کمی تنها در مواقع خاص و ضروری و در مناطقی که قبلا توسعه نیافته بود، جایز است.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه کمتر از ۲۵ درصد ظرفیت مراکز، پر است، گفت: به دلیل عدم شناخت کافی از دانشگاه علمی کاربردی و ضعف در برخی زمینه ها باعث شده تا این میزان ظرفیت خالی وجود داشته باشد. در این راستا با توسعه کیفی و تربیت افرادی که کارآفرین باشند زمینه را برای تقاضای دوره ها فراهم می کنیم.

وی با اعتقاد بر اینکه در دو سال اخیر، وضع این دانشگاه بهبود یافته است، افزود: علی رغم اینکه در این ۲ سال ۲۵ درصد مراکزمان کاهش یافته اند، اما ۲۵ درصد رشد پذیرش دانشجو داشته ایم که اصفهان در این زمینه نیز پیشتاز بوده است. البته پیش بینی می شود دانشگاه علمی کاربردی در سال آینده دچار سکته شود و شاهد کاهش ورودی های این دانشگاه باشیم.

امید ادامه داد: تیمی قوی در اصفهان مشغول کار است و ما به این مجموعه اعتقاد داریم و حمایت های لازم را انجام خواهیم داد. جلسه ای نیز در استانداری داشتیم و اعلام آمادگی کردیم تا کمکی به اجرای آمایش این استان و نیازهای مهارتی را تامین کنیم. امکان ایجاد دوره های جدید فراهم است و به زودی توافق نامه ای با استانداری به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش کوتاه مدت بین سطوح و مهارت زایی در دستور کار است، افزود: تفاهم نامه ای برای ارائه آموزش مهارتی به سربازان وظیفه به امضا رسیده است که انعطاف پذیری این دوره ها به نحوی است که لطمه ای به خدمت این سربازان نخواهد زد و بعد از دوران سربازی می توانند شغلی برای خود ایجاد کنند البته هنوز شروع نکرده ایم، اما این آموزش ها کاملا براساس نیاز و علایق سربازان خواهد بود که امیدوارم در اصفهان نیز این کار دنبال شود.

برنامه دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد خیریه

امید با بیان اینکه برای زندانیان نیز امیدوارم بتوانیم دوره های کوتاه مدتی برگزار کنیم، گفت: برای این کار دنبال حامی هستیم البته در پی ایجاد یک بنیاد خیریه در دانشگاه علمی کاربردی هستیم و امیدوارم کسانی که علاقمند به کمک در این زمینه هستند برای آموزش زندانیان نیز کمک کنند.

وی با اشاره به هدف این دانشگاه مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار، گفت: در این چند ساله شغل هایی ایجاد شده، اما پایدار نبوده است که البته بخشی از آن به عدم کیفیت تولید برمی گردد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ هزار دانشجو در کل کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم، اضافه کرد: در راستای سیاست انقباضی که دانشگاه علمی کاربردی در پیش گرفته از ۱۰۲۷ مرکز، تنها ۸۴۱ مرکز فعال است و پیش بینی می کنم در مهرماه سال جاری حدود ۶۰۰ مرکز به فعالیت خود ادامه دهند.

امید ادامه داد: در استان اصفهان ۴۰ مرکز داریم که تنها ۲۵ مرکز آن باقی می ماند البته این استان آمادگی جایگزینی مراکز را دارند تا این مراکز به بخش غیر دولتی واگذار شوند و به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از سال ۷۱ که شروع کار این دانشگاه بود تا سال ۸۵ تعداد مراکز حدود ۳۰۰ و عمدتا در محیط واقعی کار بود و از سال ۸۵ تا ۹۲ تعداد مراکز سه برابر شد که ضرورت آن زمان ایجاب می کرد.

وی ادامه داد: تا پایان برنامه ششم یعنی سال ۱۳۹۹ باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور دانشجویانی باشند که آموزش مهارتی می بینند این در حالی است که امروزه ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی در کشور وجود دارد. ما به تنهایی قادر هستیم ۳۰ درصد را پوشش دهیم گرچه در این راه تنها نیستم و فنی حرفه ای، دانشگاه آزاد و ... هم حضور دارند.

 امید ادامه داد: در تمام مراکز ما امکان ایجاد مرکز رشد وجود دارد و اگر شرکتی شکل بگیرد از منابع دانشگاه، تسهیلات بدون بهره خواهیم داد تا بتوانیم سهمی در اشتغال پایدار داشته باشیم.

وی با اشاره به مدرسین این دانشگاه گفت:  از طریق فراخوان عمومی توانستیم ۸ هزار مدرس را جذب کنیم این افراد در دوره ها شرکت می کنند و در هرجای مسیر که صلاحیت لازم را نداشتند حذف خواهند شد لازم به ذکر است مدرسین فعلی نیز پالایش خواهند شد تا در کنار ارتقای ورودی ها، مدرسین نیز پالایش شده و در نهایت کیفیت این دانشگاه ارتقا یابد.

قرار نیست مراکز دانشگاه علمی کاربردی خانوادگی اداره شوند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه میانیگن معدل ورودی این دانشگاه نزدیک به ۱۵ است، افزود:  مورد دیگر بازنگری در محتوای درسی است حدود ۸۰۰ رشته داریم که در این میان برخی رشته ها حذف و برخی ادغام شده اند البته مدیران مراکز برای ما بسیار مهم هستند و به دنبال مدیر کیفی گرا هستیم. دیگر قرار نیست که مراکز دانشگاه علمی کاربردی خانوادگی اداره شوند.

وی افزود: متاسفانه هیچ یارانه ای برای آموزش مهارتی وجود ندارد و امیدوارم امسال بتوانیم برای بودجه سال ۱۳۹۸ عددی را که می خواهیم بگیریم. معتقدم که سوق دادن مردم به سمت آموزش مهارتی نسخه شفابخش نظام کار است.

امید در پایان گفت: امیدوارم حس مطالبه گری در دانشجویان تقویت شود و در نهایت سبب تقویت نظارت بر مراکز دانشگاه علمی کاربردی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه علمی کاربردی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود

 آیین تجلیل از استادان، مدرسان و گروه های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور و دیگر فرماندهان برگزار شد.

سردار محمدحسین حمیدی، معاون تربیت و آموزش فراجا با اشاره اقدامات تحولی برای پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت گفت: بازنگری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی رده ها با رویکرد مهارت محوری و عملیاتی، تبدیل دوره های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره های تخصصی مبتنی بر شغل و واکاوی و تحلیل عملیات های انتظامی با استفاده از خبرگان در مراکز اجرایی آموزش که در مسیر اجرا هستند.

حمیدی افزود: برنامه ریزی تحولی در فرآیند و محتوای دوره عالی با هدف تربیت سرمایه های راهبردی از جمله اقداماتی است که مستقیم با گروهای حامی این حوزه را هم بازنگری کنیم.

وی افزود: ارکان تربیت در آموزش فراجا به این شکل است که مربی همه کارکنان هستند، و در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می کنیم که در راستای بازنگری و به روز شدن آن ها اقداماتی صورت گرفته است.

حمیدی با اشاره به آمار گروه های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و ۸ دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: همچنین ۲۷۷ هیات علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر ۷هزار و۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی گفت: پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت