Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش مشترک علمای شیعه و سنی با هدف ایجاد تعامل و ارتباط فکری بین علمای پیرو مذاهب اسلامی، رفع ذهنیت منفی و نگرش های فرقه گرایانه در خوی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در این مراسم که امروز با حضور گسترده علما و روحانیون شیعه و سنی  شهر های شمال استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار شد، حجت الاسلام حاتمیان در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداخت و افزود : در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصتی است که با اشاعه فضایل و خوبی های این ماه مردم را بیش از پیش در این موضوع آگاه سازیم و در جهت اشاعه اتحاد قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، مدیرکل امور ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان اینکه قرآن کریم ما را به وحدت، اتحاد و تعاون دعوت می نماید و ما را بعنوان امت واحده قرار می دهد، گفت: ما باید با تمسک به آموزه های دینی و اعتقادی چه شیعه و چه سنی به یکدیگر احترام گذاشته و در جهت تعالی اسلام اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی، در ادامه به فرافکنی دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی پرداخت و یادآور شد: تمام خصومت ها و اختلاف افکنی ها همه در سایه دشمنی با اسلام صورت می پذیرد و امروز شاهد این هستیم که بعد از سال ها دشمنی چه بر سر مردم کشورهای یمن، لیبی، بحرین و دیگر کشورها آمده است.

حجت الاسلام حاتمیان، با بیان اینکه وظیفه خطیری بر دوش علمای اهل سنت و تشیع قرار گرفته تا به واسطه آیات قرآن و نیز بهره بردن از اوضاع سیاسی جامعه اسلامی سعی در تحکیم اتحاد و همدلی داشته باشید، بیان داشت: در همه حال پشتیبان و همراه هم باشید تا بتوانیم در برابر هجمه دشمنان اسلام با ابهت همیشگی قد علم کنیم.

از دیگر محورهای سخنان مدیرکل امور فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، بیان نکاتی در خصوص ارادت ویژه اهل تسنن به اهل تشیع بود که با ذکر نمونه هایی از بزرگان اهل تسنن، ادامه داد: انسان ها بی شک دارای اختلافات عقاید هستند و هرکدام پیرو مکتب خاص خودشان می باشند اما نکته مهم این است که نباید اختلاف عقاید تاثیری در مکاتب فقهی گذاشته و برادران سنی را از برادران شیعه جدا کند بلکه وجود این اختلافات عقیده گامی مهم در تعالی بُعد علمی آنان با تالیف کتب مختلف خواهد بود.

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، هدف از برگزاری چنین همایشی را اتحاد بیشتر بین اهل تسنن و تشیع عنوان کرد و افزود: ایجاد وحدت شرط اصلی پیشرفت در جامعه اسلامی است و نمود این پیشرفت اتحاد و همدلی مدافعان حرم بود که مبارزان سنی و شیعه در کنار هم و برای تعالی اسلام می جنگیدند.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی نیز در این برنامه با بیان اهمیت نقش اسلام در جامعه کنونی و ایجاد اتحاد و برابری در مکاتب اسلامی بخصوص شیعه و سنی، یادآور شد: امروز شیعه و سنی در آماج انواع توطئه های غربی قرار گرفته است و جبهه مقاومت در طول این سال های اخیر با اتحادی که به واسطه ی اسلام بدست آورده است شکست های سختی را بر اسرائیل  و حامیان آنان تحمیل کرده که جنگ ۳۳ روزه، شکست در غزه، شکست داعش، زمین گیر شدن آمریکا در یمن و افغانستان تنها بخشی از سر شکستی های امریکا و اسرائیل و متحدانشان می باشد.

سازماندهی جبهه مقاومت، بهره گیری از توانایی های تمامی مسلمانان، هماهنگی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل، استفاده از بیداری اسلامی، مدیریت افکار عمومی و به خطر انداختن منافع اسرائیل در منطقه از دیگر محور های سخنرانی امام جمعه شهرستان خوی در این مراسم بود.

در ادامه این مراسم نمایندگانی از علمای اهل سنت در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران