Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: استفاده از روشهاي صنعتي و نوين راهکار بهره گيري از تمام ظرفيت هاي اين استان و شتابدهي به روند توسعه آن است.

شهرام طهماسبي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زنجان استان پرظرفيتي به شمار مي آيد و بهره گيري از اين توانمنديها نيازمند برنامه ريزي و سياستگزاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: اين برنامه ريزي ها به حتم بايد بر اساس داده هاي حاصل از مطالعات آمايش سرزمين باشد تا بتوان به سهم درستي از ترکيب جمعيتي و اقتصادي در کشور دست يافت.
طهماسبي اظهار کرد: مطالعات آمايش، اسناد بالا دستي هستند و جزئيات اقدامات مورد نياز در آن مطرح نمي شود و در حقيقت چارچوبي براي حرکت رو به جلو در دسترس قرار مي دهد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: به حتم يکي از بسترهاي توسعه چشم گير اين استان بخش گردشگري است اما بايد برنامه ريزي درست و همه جانبه اي براي بهره گيري متوازن از امکانات در اين زمينه انجام گيرد.
وي خاطرنشان کرد: يکي ديگر از محورهاي مهم در اين استان که بايد براي توسعه به حتم مورد توجه قرار گيرد، بخش خدمات به خصوص خدمات برتر همچون فناوري اطلاعات و ارتباطات محسوب مي شود که تاکنون مغفول مانده است.
طهماسبي ادامه داد: بخش انبوه توليد ثروت، اشتغال و اقتصاد اين استان مربوط به فعاليت هاي کشاورزي است که اغلب آن به روش هاي سنتي و به دور از روش هاي نوين انجام مي گيرد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: بر اساس اين معيارها و شاخص هاي ارزيابي شده، دستيابي به حداکثري بهره وري در هر يک از بخش هاي گردشگري، خدمات و کشاورزي نيازمند بهره گيري از روش هاي نوين و صنعتي است.
وي تاکيد کرد: تصور مي شود با حرکت و تجهيز صنعتي، روند رشد زنجان دچار حرکت شتاب داري شود.
33 درصد اشتغال اين استان در بخش کشاورزي است و در بخش گردشگري نيز زنجان ` گنبد سلطانيه`، يکي از آثار ثبت شده جهاني از ايران را در خود جاي داده است.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود