Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن جامعه شناسی ایران و مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران «سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران» را ۳۰ و ۳۱ خردادماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه بزرگ ایران همواره تحولات و تغییرات متنوعی را تجربه نموده است لیکن در سده اخیر با مطالبات گسترده‌ای روبرو شده که در نتیجه آن فرصت‌ها و آسیب‌هایی نیز پدیدار گشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سرعت، تنوع و چندلایه بودن این تغییرات در دهه‌های اخیر الزاماتی را برای سیاستگذاران اجتماعی فراهم می‌نماید تا این مسیر را به صورت منظم رصد و با پرداختن به آسیب ها، روند امکان شناسی در بهبود شرایط جامعه را جستجو نمایند.

در این راستا، طی دو دهه اخیر همایش آسیب‌های اجتماعی ایران در دو نوبت (۱۳۸۰ و ۱۳۹۱) توسط انجمن جامعه شناسی ایران برگزار و نتایج آن در ۱۴ جلد کتاب منتشر شده است.

انجمن جامعه شناسی ایران و مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران در نظر دارند «سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران» را با همکاری مراکز علمی پژوهشی، سازمان‌ها و نهاد‌ها در بهار ۱۳۹۷ برگزار نماید.

این همایش کانونی به منظور بحث و تبادل نظر وضعیت آسیب‌ها و فرصت‌ها و راه کار‌ها و توصیه‌های سیاستی است که می‌تواند به تقلیل و تعدیل آسیب‌ها کمک کند.

براین اساس طبق فراخوان این همایش باتوجه به استقبال گسترده و استمرار فرآیند دریافت چکیده و مقالات، مهلت ارسال چکیده ۳۱ اردیبهشت و ارسال مقالات ۱۵ خردادماه و زمان قطعی برگزاری سومین همایش ملی آسیب‌ها‌ی اجتماعی ایران، ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران انجمن جامعه شناسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند

رئیس دانشکده دین و رسانه از برگزاری همایش "دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین" روزهای هشتم و نهم خرداد در تهران و قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال 153 مقاله به دبیرخانه خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 50 مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محورهای این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده ‌و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محورهای این همایش است.

وی عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالشهای دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنرهای رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محورهای این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری 17 پیش نشست در طول 6 ماه گذشته و برگزاری 11 نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟