Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@20:13:30 GMT

مقتدی صدر نمی تواند روند اراده ملت عراق را تغییر دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۴۹۴۰

مقتدی صدر نمی تواند روند اراده ملت عراق را تغییر دهد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آراء انتخاباتی عراق همچنان شفاف و روشن نیست،گفت: اگر مقتدی صدر پیروز قاطع در انتخابات باشد، نمی تواند روند اراده ملت عراق را تغییر دهد؛ چراکه امروز مقاومت در عراق حرف اول را می زند و ملت عراق خود را مدیون مقاومت می دانند.

اصغر زارعی در خصوص ارزیابی انتخابات اخیر عراق به خبرنگار ایمنا گفت: چهارمین انتخابات پارلمانی عراق در شرایطی برگزار شد که ملت عراق یکی از سخت ترین بحرانها یعنی درگیری با گروه تروریستی داعش را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این انتخابات به دلیل اینکه بعد از نابودی گروهک تروریستی داعش برگزار و محصول هماهنگی و همدلی بین همه نیروها و خصوصا مقاومت در این کشور بود، انتظار می رفت با میزان بیشتری شور وشعف برگزار شود و مشارکت سیاسی در آن بالا باشد.

وی افزود: اما میزان مشارکت عراقیها در این انتخابات کم بود و این امر دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به مکانیزه شدن رای گیری و محدود شدن زمان تخصیص آرا، اختلاف و رقابت بین گروه های سیاسی و احزاب عراق و ناسالم بودن رفتار برخی از گروه ها و جریان سیاسی در انتخابات اخیر اشاره کرد.

زارعی افزود: آنچه که از نتایج اولیه انتخابات می توان استنباط کرد این است که در مناطق کردنشین و شمال عراق، احزاب کردی دموکرات و اتحادیه میهنی با استقال خوبی مواجه شدهاند و در مناطق جنوبی عراق، مانند بصره و نجف چند گروه  ائتلاف سائرون، لیست الفتح و در رتبه سوم ائتلاف النصر به ریاست العبادی توانسته آرا خوبی کسب کنند؛ اما هنوز نتایج انتخابات خیلی روشن و شفاف نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از گروه ها عنوان کرده اند که باید نسبت به ابطال انتخابات و تقلب ها، کمیسیون عالی برگزاری کننده انتخابات ورود کند، گفت: حتی خود شخص آقای مقتدی صدر هم خواستار شفافیت در شمارش آراء شده و همین مسئله باعث شده که نتایج اعلامی چندان قابل اعتماد و اتکا نباشد. اما آنچه که اکنون قابل توجه هست، ائتلاف وابسته به مقتدی صدر و گروه های ائتلاف مقاومت در بین مسلمانان پیشتاز و برتری دارند، اما گروه های وابسته به اهل سنت مانند سلیم الجبوری که ریاست پارلمان کشور را به عهده داشتند نسبتا آراء ضعیفی دارند.

زارعی با اشاره به مواضع مقتدی صدر گفت: متاسفانه مقتدی صدر از یک سال پیش گرایشاتی را به بن سلمان پادشاه عربستان پیدا کرد و با اعلام اینکه دولت عراق مستقل و بر اساس هویت عربی باید حرکت کند، شبهاتی را در خصوصاقدامات خود در عراق بوجود آورد، سفیر سابق عربستان در بغداد نیز در توییت خود نسبت به موفقیت مقتدی صدر در انتخابات اخیر ابراز خرسندی و حمایت کرده است.

وی تأکید کرد: از این رو  باید گفت که عربستان طی دو سال اخیر با نفوذ در بین گروهها و جریانات سیاسی عراق، درتلاش است تا در شکل گیری آینده حاکمیت سیاسی این کشور دخالت و جایگاه خود را محکم کند.

این کارشناس خاورمیانه یادآور شد: اگر مقتدی صدر پیروز قاطع در انتخابات باشد نمی تواند روند اراده ملت عراق را تغییر دهد؛ چراکه امروز مقاومت در عراق حرف اول را می زند و ملت عراق خود را مدیون مقاومت می دانند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری اهل سنت عراق عربستان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 848644 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات