Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

بیمه سانچی به‌گونه‌ای بوده که بیمه‌کننده، خسارت آن را به‌طور کامل پرداخت می‌کند.

هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر با اعلام این خبر گفت: نوع بیمه نفت‌کش سانچی مشخص بوده و تا آنجا که من اطلاع دارم این نوع بیمه،  بدون در نظر گرفتن مقصر اصلی سانحه به بیمه شونده خسارت را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال بیمه سانچی دراختیار نفت‌کش است و این شرکت باید درباره آن اظهارنظر کند.

حق‌شناس درباره وضعیت بیمه سرنشینان و خدمه کشتی نفت‌کش سانچی گفت: بیمه تجهیزات و خدمه کشتی سانچی همگی مربوط به شرکت ملی نفت‌کش است و سازمان بنادر براساس آیین‌نامه بررسی علل سوانح، کار و تکلیف خود را انجام داده است.

او ادامه داد: ازنظر سازمان بنادر، کار در این خصوص تمام‌شده و ما گزارش بررسی علل سانحه را در گزارشی صدصفحه‌ای به سازمان جهانی دریانوردی IMO ارائه داده‌ایم. یک نسخه از آن نیز دراختیار شرکت نفت‌کش است و وکلای این شرکت باید بقیه کار را پیگیری کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین مقصر نهایی این حادثه گفت: در هر سانحه‌ای هر جا که مباحث کارشناسی درباره علت سانحه مطرح می‌شود ممکن است کارشناسان لزوماً به‌نظر واحد نرسند. از سوی دیگر طبق آیین‌نامه بررسی علل سوانح، ما در سازمان بنادر صرفاً به علت وقوع سانحه می‌پردازیم و به دنبال مقصر نیستیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چرا اختلاف‌نظر بین کارشناسان ایرانی و پانامایی و چینی و هنگ‌کنگی در مورد مقصر بودن کشتی ایرانی یا هنگ‌کنگی وجود دارد، گفت: ازنظر سازمان بنادر تغییر زاویه کشتی کریستال ۱۵ دقیقه قبل از سانحه، علت ایجاد سانحه بوده اما طرف مقابل می‌گوید بلوره در مسیر اصلی خود در شرق به غرب قرار داشته و کشتی ایران که از شمال به جنوب حرکت می‌کرده باید تغییر مسیر می‌داده است.

حق‌شناس درباره بیرون کشیدن لاشه سانچی از اعماق آب‌های چین گفت: طبق کنوانسیون لایروبی، زمانی به سراغ لاشه کشتی می‌روند که عامل ناامنی در دریانوردی باشد. برای شناورسازی کشتی اولویت اولاً با مالک کشتی است که تصمیم می‌گیرد آن را شناورسازی کند یا خیر و ثانیاً با کشور مالک ساحل و آب‌های محل غرق شدن کشتی است که آیا ناوبری منطقه را به خطر انداخته است یا خیر.

به گزارش مهر، او ادامه داد: اما ازآنجایی‌که بحث متوفیان ایرانی و پیکر آن‌ها مطرح بوده است شرکت نفت‌کش تاکنون چند بار غواص به محل غرق شدن سانچی اعزام کرده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پرداخت خسارت سانچی بیمه سانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از مصدومیت پنج نفر در دو تصادف و یک واژگونی طی دو ساعت گذشته خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مصدومیت پنج نفر در دو تصادف و یک واژگونی طی دو ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۱۵:۵۹ عصر امروز از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ برخورد سه دستگاه خودرو در بلوار میرزا کوچک خان روبروی کارخانه شیشه اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۶ به همراه رضا معروفی افسر کشیک وقت به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از حضور آتش نشانان مشاهده شد که سه دستگاه خودرو پیکان، سمند و پیکان وانت به شدت با یکدیگر برخورد کردند که پس از ایمن سازی محل حادثه، به مأموریت خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری که در ساعت ۱۶:۰۴ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد یک دستگاه خودرو کوئیک صندوقدار در بلوار نوروزیان به دلایل نامعلومی واژگون شده بود که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ پونک دو مصدوم حادثه رهاسازی و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

ململی افزود: در مأموریت دیگری که در ساعت ۱۸ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد تصادف شدید خودرو تریلی با پراید در میدان خلیج فارس بود که آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند. در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 747970

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند