Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران بخشی از کمبود نیروی آموزشی، از طریق آزمون استخدامی امسال، 3200 هنرآموز و استادکار در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

‌به گزارش ایسنا، سید مصطفی آذرکیش در حاشیه‌ سفر به شیراز، گفت: هم اکنون 7100 هنرستان در کشور فعال است که از این تعداد 4100 هنرستان کار و دانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آموزش بیش از 200 رشته در هنرستان های سراسر کشور ، افزود: از این تعداد 43 رشته در شاخه فنی و حرفه ای و 160 رشته مهارتی نیز در شاخه کاردانش وجود دارد.

او  اراده دولت را در راستای توسعه آموزش های مهارتی عنوان و اضافه کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه، مقرر شده تا پایان این برنامه، درصد اشتغال دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش به 50 درصد برسد و بر همین اساس در بودجه سنواتی سال 96، اعتبار 52 میلیارد و 800 میلیون تومانی برای این مهم در نظر گرفته شده که به صورت 100 درصدی نیز تامین شد .

آذرکیش با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه آموزش های مهارتی، افزود: در کنار این اقدام، یکی از روش‌های تامین تجهیزات برای هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش، استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و غیر دولتی، همانند کارخانه ها، موسسات تولید و شهرک های صنعتی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود تجهیزات هنرستان‌ها را می توان با مشارکت همه ذینفعان اصلی آموزش‌های مهارتی و متقاضیان آن رفع کرد، افزود: علاوه بر بودجه تخصیصی در این زمینه، بخشی از این کمبود تجهیزات را می‌توان از محل اعتبارات 2 درصد نفت و گاز و  همچنین کمک خیرین جبران کرد.

آذر کیش، گفت: شرایط آموزش های مهارتی به نحوی است که باید با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات ایجاد شده، تجهیزات و دانش به روز شود .

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای پیشرفته این نوع آموزش ها به صورت مشارکتی است، گفت: در شاخه کار و دانش، نوع آموزش، آموزش مشارکتی است و فرایند آموزش در این مراکز با کمک دستگاه های اجرایی، موسسات تولیدی و خدماتی تعریف می شود که شامل تدوین استاندارد، اجرای آموزش، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه است.

آذر کیش، میانگین حضور دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش کشور را 37 درصد اعلام و اضافه کرد: استان فارس نیز در راستای توسعه متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف، با همین میانگین در حال پیشرفت است .

او با اشاره به اینکه طی 23 سال گذشته 8 مجموعه رشته جدید به رشته‌های کار و دانش افزوده شده است، از برنامه ریزی برای تهیه پیش نویس مجموعه نهم رشته های کاردانش برای معرفی مشاغل بر اساس نیاز واقعی کنونی و آینده جامعه خبر داد و گفت: برای توسعه متوازن رشته ها، اولویت اصلی ما راه اندازی رشته های مورد نیاز جامعه است که دانش آموان بلافاصله پس از فراغت از تحصیل  بتوانند وارد بازار کار شوند ، از جدی‌ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش، شناسایی و معرفی قابلیت های هنرجویان کارآفرینان و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی است .
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آموزش و پرورش فني حرفه اي هنرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد