Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار با موقعيت راهبردي و آماده شدن زيرساخت هاي سرمايه گذاري يکي از عوامل مهم توسعه و آباداني سيستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور است.

عبدالرحيم کردي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: زيرساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در منطقه آزاد چابهار مهيا و معافيت هاي مالياتي 20 ساله مشوق خوبي براي حضور فعالان اقتصادي و تجاري در اين منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: توجه ويژه مقام معظم رهبري به توسعه سواحل مکران و دولتمردان و مسئولان کشوري و استاني سبب شده تا سرمايه گذاران خارجي و داخلي براي حضور بيشتر و سرمايه گذاري در اين منطقه تشويق و ترغيب شوند.
وي ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري داخلي و خارجي در منطقه آزاد چابهار را عامل توسعه استان دانست و افزود: بزودي چابهار با تکميل زيرساخت هاي در دست اجرا قطب تجارت، ترانزيت و گردشگري کشور مي شود.
مديرعامل منطقه آزاد چابهار به امضاي تفاهم نامه همکاري با معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري اشاره کرد و افزود: اين تفاهم نامه روز گذشته با حضور استاندار و شماري از مسئولان کشوري و استاني در زاهدان به امضا رسيد و بزودي منطقه ويژه علم و فناوري مکران در منطقه آزاد چابهار ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: ظرفيت‌هاي بالقوه موجود چابهار، پيدايش منطقه ويژه علم و فناوري را زمينه سازي کرده است.
رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بيان کرد: مذاکرات لازم بين دانشگاه بين المللي چابهار، دانشگاه نيزوا در عمان، پارک نوآوري مسقط و صندوق فناوري عمان براي ايجاد مرکز مشترک توسعه فناوري نيز انجام شده است.
کردي افزود: منطقه آزاد چابهار براي توسعه و آباداني مناطق همجوار گام هاي مثبتي را بر داشته و در زمينه ارتقاء شاخص هاي بهداشتي درماني، ساخت فضاهاي آموزشي، ورزشي و توسعه زيرساخت هاي گردشگري سهم شايسته اي داشته است.
وي واگذاري رايگان زمين براي احداث بيمارستان 540 تختخوابي، اعزام تيم هاي مختلف ورزشي به رقابت هاي داخلي و خارجي، تجهيز آي سي يو بيمارستان امام علي (ع)، برقرساني به اسکله کنارک، توسعه فرودگاه کنارک، ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در محدوده ساحلي چابهار- گواتر و کنارک به زرآباد و تحويل 2 دستگاه آمبولانس به مردم شهر چابهار را بخشي از فعاليت هاي منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.
وي ادامه داد: طرح هاي پتروشيمي و فولاد با ايجاد اشتغال چند هزار نفري در حال ساخت است که بزودي سهم ايران در صادرات محصولات پتروشيمي افزايش پيدا مي کند.
وي انتقال گاز از ايرانشهر به چابهار با سرمايه گذاري هزار و 100 ميليارد تومان، احداث راه آهن چابهار- زاهدان، توسعه بندر شهيد بهشتي، رسمي شدن مرز ريمدان و صدور مجوز ساخت فرودگاه بين المللي را از اقدامات مهم دولت در سالهاي اخير براي توسعه و پيشرفت استان سيستان و بلوچستان به ويژه شهرستان چابهار عنوان کرد.
وي گفت: توسعه و ساماندهي روستاي تيس آغاز شده است و در حوزه آموزش، بازگشايي وآسفالت معابر، بهداشت و آبرساني اقدامات خوبي در حال انجام است که در طول 20 سال گذشته بي سابقه بوده است.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار

دومین نشست هیأت اقتصادی طالبان و ایران به ریاست وزیر صنعت و تجارت طالبان و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد در این نشست توافق شد برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان ایران و افغانستان و تقویت ترانزیت از مسیر «چابهار»، کمیته‌ مشترک فنی در سطح استان ایجاد و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

در این نشست درخصوص تقویت ترانزیت، توسعه تجارت از جمله امکانات و تسهیلات جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار – میلک، رفع محدودیت‌های قرنطینه ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی نیز بحث و گفتگو شد.

هیأت اقتصادی طالبان روز گذشته با هدف تسهیل تجارت و‌ ترانزیت میان افغانستان و ایران به سیستان‌و‌بلوچستان آمده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان