Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه کمیته مدیریت پیشگیری از اقدام به خودکشی با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس مرکز بهداشت و جمعی از پزشکان و مسئولین شهرستان در محل سالن جلسات دانشکده پرستاری نقده برگزارگردید:

در این جلسه فرامرزی فرماندار شهرستان نقده: با تاکید بر اهمیت سلامت روان و پیشگیری از وقوع موارد اقدام به خودکشی افزودند: خوشبختانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اجرای برنامه های تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان، کارهای بسیار موثری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از از بسته های مهمی که در کنار سایر بسته های بهداشتی انجام می شود، بسته سلامت روان است.

وی افزود: برای اجرای برنامه ها در حوزه سلامت روان درشهرستان می بایست از تخصص و تبحر افراد متخصص در این عرصه استفاده کرد. ضروریست با تمام توان و با برنامه ریزی شایسته و دقیق و با بهره گیری از توان علمی افراد دست اندرکار در این زمینه، برای رفع معضلات حوزه سلامت روان در شهرستان اقدامات عملی انجام شود.

ایشان با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی مناسب در این زمینه نقش بسزایی دارند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، ضمن در جریان گذاشتن و کمک گرفتن از والدین دانش آموز، با بهره گیری از افراد متخصص مشاوره و اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در حوزه سلامت روان دانش آموز انجام دهند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه نیز با تحلیل درست و منطقی در حوزه سلامت روان جامعه و پرهیز از سیاه نمایی می توانند نقش بسیار مهم و مثبتی داشته باشند.

فرامرزی با بیان اینکه امروزه تمامی کشورها به دنبال راه حل هایی هستند تا سن امید به زندگی را در جامعه خود افزایش دهند گفتند ما نیز با بهره گیری از آموزه های دینی خود باید در این زمینه تمام تلاش خود تا بکار ببندیم تا زمینه شادی و نشاط را در جامعه خود بیش از پیش فراهم کنیم.

در این جلسه روسای بهداشت و درمان، مرکز بهداشت، آموزش و پرورش و بهزیستی، به بیان گزارش از حوزه کاری خود پرداختند و در ادامه نیز در رابطه با روند اجرایی برنامه های سلامت روان و پیشگیری از خودکشی، بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودکشی نقده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • گزارش تمرین پرسپولیس؛ اجرای برنامه‌های ویرا بعد از جلسه فنی
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان