Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای بندگانش مقرر و فرصتی را فراهم کرده است تا بندگان در صورتی که آلودگی از گناه در قلبشان نشسته، در این ماه دل را پاک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در آستانه ماه مبارک رمضان درباره این ماه گفت: یکی از عالی‌ترین و زیباترین مهمانی‌هایی که پروردگار عالم برای بندگانش تدارک می بیند، هر سال تکرار می شود و به عموم بندگان اختصاص دارد؛ ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای بندگانش مقرر و فرصتی را فراهم کرده است تا بندگان در صورتی که آلودگی از گناه در قلبشان نشسته، در این ماه دل را پاک کنند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در پایان ماه شعبان و آخرین جمعه این ماه در خطبه ای به فضائل ماه مبارک رمضان اشاره کرده و فرمودند: ای مردم شما به مهمانی خدا دعوت شده‌اید. این مهمانی سه ویژگی برکت، رحمت و مغفرت را در خود دارد. نفس کشیدن، خوابیدن، تسبیح و ذکر، راه رفتن و نگاه کردن، عبادت است و یک عمل بنده در ماه مبارک رمضان به عالی‌ترین شکل پذیرفته می‌شود. دست‌ها و پاهای شیطان بسته می شود و درهای بهشت برایتان گشوده می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بنده با گرسنگی و تشنگی، یاد قیامت می افتد و این سختی آخرتِ بنده را رقم می زندو بنابراین ماه مبارک رمضان با فضائل بسیار با عظمتی بر ما ارزانی می شود که باید قدر آن را بدانیم و از لحظه به لحظه آن بهره‌برداری کنیم.

وی درباره چگونگی قدردانی و بهره‌برداری از برکات و عظمت ماه خدا توضیح داد: قرائت قرآن و تدبر در آیات آن سفارش حضرت محمد(ص) در ماه مبارک رمضان است که می فرمایند خواندن یک آیه در این ماه برابر با ختم قرآن است. همچنین زمانی که ایشان فضائل ماه مبارک رمضان را در جمعه آخر ماه شعبان برای مردم اعلام کردند حضرت علی(ع) سوال می کنند که افضل اعمال شب‌های قدر چیست؟ رسول خدا(ص) پاسخ می‌دهند تمام ماه مبارک رمضان در یک طرف و فضیلت شب‌های قدر در طرف دیگر قرار دارد و افضل اعمال در شبهای قدر ترک گناه است یعنی به خداوند قول دهد که  دیگر سراغ گناه نمی‌رود و از آن دوری می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی افزود: حضرت محمد(ص) فرمودند هرکس ماه رمضان را به آخر رساند و از خداوند قدردانی و سپاسگزاری کند؛ چون مانند طفلی است که تازه از مادر متولد شده، با این تفاوت که عبادتِ 70 سال زندگیِ یک ولی خدا در پرونده اعمال او ثبت و ضبط شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری با اشاره به دیگر اعمال ماه مبارک رمضان، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی است که افراد به عبادت شخصی بپردازند و به صدقه دادن، نذری دادن، دستگیری کردن از مستمند و فقیر و توجه و توسل معنوی به پروردگار عالم اقدام کنند. خداوند می فرماید اگر گره‌ای از گره‌های زندگی یک بنده را بازکنید که مشکل او رفع شود من هم گره زندگی شما را باز می‌کنم.این ماه فرصت بسیار ارزشمندی است تا گره از زندگی هموطنانمان باز کنیم که خداوند عالم نیز گره از زندگی ما باز کند و رحمت اش برای ما ارزانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری با اشاره به دعا و اعمال تاثیرگذار در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: خواندن دو دعا در ماه خدا سفارش موکد شده است؛ دعای سحر که گنجینه الاسرار همه دعاهاست و دیگری دعای افتتاح که در آن خواسته‌های مادی، معنوی و رسیدن انسان به روزی حلال توام با برکت و مغفرت آمده است. همچنین افرادی که اهل مناجات و ذکر هستند عاشقانه ترین دعا، دعای ابوحمزه ثمالی است که از امام سجاد(ع) به ابوحمزه ثمالی منتقل شده و دعایی بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهاری ماه رمضان دعای سحر مهمانی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود

بنا به آمار جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که با ۱۷۱۵ نفر در فروردین سال جاری به شیوه تلفنی مصاحبه شده، به ترتیب ۳۶.۹ درصد از مصاحبه شونده‌های ایرانی برنامه «مردان آهنین»، ۳۴.۷ درصد برنامه «زندگی پس از زندگی»، ۳۴.۲ درصد برنامه «محفل»، ۳۲.۳ درصد برنامه «شب خوش»، ۳۱.۸ درصد برنامه «فوتبال برتر»، ۲۹.۷ درصد برنامه «پانتولیگ» و ۲۶.۵ درصد برنامه «معرکه»، ۲۴.۵ درصد برنامه «مهمانی»، ۲۱.۳ درصد برنامه «ماه خدا»، ۱۸.۸ درصد برنامه «ماه من»، ۱۷.۲ درصد برنامه «ایران دوست داشتنی»، ۱۶ درصد برنامه «پاورقی» و ۱۲.۱ درصد برنامه «برمودا» را دیده‌اند.

سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در گفتگو با خبرنگار ما از ساخت جدید برنامه‌های «مهمانی»، «برمودا» و حضور فرزاد حسنی در یک برنامه مسابقه‌ای خبر داد. 

مدیر شبکه نسیم درباره رویکرد شبکه‌ها مبنی بر استفاده از چهره‌ها در برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد: تلویزیون بخاطر ماهیت تصویری‌اش مبتنی بر چهره است. از آنجایی که ذات تلویزیون تصویری بودنش است، چهره‌ای که ناشناخته است، به چهره شناخته شده تبدیل می‌شود. میزان همذات پنداری مخاطب هم با چهره شناخته بیشتر است. البته در مقاطع گذشته می‌دیدیم تلویزیون خودش را تسلیم برخی از چهره‌ها کرده است و در مقاطعی سلبریتی محوری رایج بوده است.

خوشرو ادامه داد: آنچه که در سند تحول سازمان صداوسیما اشاره شده، استفاده از ظرفیت چهره‌ها و چهره‌سازی جدید است. حتماً باید از ظرفیت چهره‌ها در جای خودش استفاده کرد. بنا به سیاست‌های هر پلتفرم، شبکه‌های تلویزیونی و استودیو‌های بزرگ دنیا چهره یکی از عنصر‌های برنامه تلویزیونی یا سینمایی است. بسته به میزان تمایل چهره‌ها که بخواهند در چارچوب تلویزیون ادامه همکاری داشته باشند، امکان بکارگیری آنها مهیاست.

بازگشت فرزاد حسنی در قالب یک برنامه مسابقه محور

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای فرزاد حسنی، بازیگر و مجری تلویزیون را دوباره در قاب شبکه نسیم و نه فقط به صورت ویژه برنامه خواهیم دید؟ گفت: بله، ان‌شاء‌الله در قالب یک مسابقه حضور خواهند داشت. 

مالکیت عروسک‌های «مهمونی» به عهده صاحبان آنهاست

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که از آنجایی که هر تولیداتی در صداوسیما انجام شود، مالکیتش با صداوسیماست، مالکیت عروسک‌های «مهمونی» به چه صورت است؟ آیا تمایل دارید فصل دوم مجموعه تلویزیونی «مهمانی» ساخته شود؟ گفت: مالکیت عروسک‌های مجموعه «کلاه قرمزی» با صداوسیماست. در مجموعه تلویزیونی «مهمانی» از ترکیب عروسک‌های «مهمونی» شبکه نمایش خانگی و «کلاه قرمزی» استفاده شده است. تهیه‌کننده و کارگردان «مهمونی» که مالکیت بر عروسک‌ها داشتند تصمیم گرفتند از عروسک‌های متعلق به خودشان در برنامه تلویزیونی استفاده کنند. مثلاً وقتی تلویزیون حق پخش یک فیلم سینمایی را می‌خرد، مالکیت فیلم متعلق به صداوسیما نیست. بنایمان ادامه دادن «مهمانی» است.

برنامه «برمودا» ادامه می‌یابد

خوشرو در پاسخ به این سوال که بنا به ساخت فصل دوم برنامه «برمودا» با اجرای کامران نجف‌زاده را دارید؟ بیان کرد: بله.

 مدیر شبکه نسیم در تشریح گفته‌های خود مبنی بر اینکه در‌های تلویزیون به روی طنزپردازان باز است، گفت: ما در شبکه نسیم متناسب با سند سازمان صداوسیما موظف هستیم که بستر‌های متفاوتی ایجاد کنیم، تا استعداد‌های طنز بتوانند در گوشه و کنار کشور ظهور و بروز داشته باشند. چندین برند در حوزه طنزپردازی طراحی شد، که برخی موفق و تعدادی کمتر موفق شدند. مثلاً برنامه «بگو بخند» در حوزه شعر، نمایش طنز و استنداپ فعالیت می‌کند. این برنامه می‌تواند به محفلی برای طنزپردازان و آکادمی طنز تبدیل شود.

وی ادامه داد: در فصل جدید برنامه «خوش نمک» شاهد رقابت بین کسانی هستیم که خودشان را بانمک می‌دانند. افراد و گروه‌هایی که خودشان را بانمک می‌دانند می‌توانند خودشان را در معرض قضاوت تماشاچی‌ها و داوران برنامه قرار دهند. برنامه‌های «خط رو خط» و «جورچین» هم جزو برند‌های طنز آیتمی شبکه است.

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که حضورتان در هشتمین جشنواره «طنز پهلو» می‌تواند نوید استفاده از ظرفیت طنزپردازان در شبکه نسیم را بدهد؟ گفت: بله، ما مدام رصد می‌کنیم تا استعداد‌های طنز را شناسایی کنیم. سال‌های سال بود که فقط مدل خاصی از طنز در تلویزیون حضور داشت. در برنامه «خندوانه» مسابقه‌ای برای استعدادیابی به نام «خنداننده شو» تعبیه شد، تا استعداد‌های جدید بتوانند بروز یابند. ما الان مسابقه «خنداننده شو» را در قالب برنامه‌ای مجزا به نام «بگو بخند» ایجاد کردیم، تا یک برنامه اختصاصی استعدادیابی در حوزه طنز باشد. ما معتقدیم هزاران نفر در کشور هستند، که استعداد طنز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی
  • روز معلم ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس نوشته تبریک
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته