Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: عزم و اراده دو کشور برای تجارت 30 میلیارد دلاری سالانه جدی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، واعظی بر تسریع در اجرای توافقات شورای عالی راهبردی روابط تهران - آنکارا در همه عرصه ها به ویژه اقتصادی و تجاری با هدف تحقق تجارت سالانه 30 میلیارد دلاری دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این دیدار که در محل ساختمان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در آنکارا انجام شد، با اشاره به اشتراک نظر دو کشور برادر و همسایه در عمده مسایل جهانی، بر تداوم رایزنی و همکاری دوجانبه و چندجانبه ایران و ترکیه در مسایل منطقه و مبارزه مستمر با تروریسم تاکید کرد.
نماینده ویژه رییس جمهوری ایران همچنین با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ابراز تسلیت به خاطر شهادت بیش از 60 شهروند مظلوم فلسطینی در حملات اخیر صهیونیست ها به نوار غزه، اظهار کرد: وحدت جهان اسلام و محکومیت اقدامات تحریک آمیز آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس شریف و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از سوی سازمان همکاری اسلامی، جنبش غیرمتعهدها و سایر نهادهای بین المللی ضروری است.
واعظی همچنین از ابتکار رئیس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی برای تشکیل اجلاس فوق العاده این سازمان در ارتباط با فاجعه غزه، قدردانی کرد.
رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه توافقات روسای جمهوری دو کشور باید با قدرت و سرعت عملیاتی و اجرایی شود، گفت: توسعه همه جانبه روابط تهران - آنکارا در دستور کار دولت ترکیه قرار دارد.
رجب طیب اردوغان با نکوهش اقدام آمریکا مبنی بر خروج از توافق برجام، این اقدام واشنگتن را عهدشکنی و زنگ خطری برای دیپلماسی و همچنین صلح و همکاری منطقه ای و بین المللی دانست.
وی در ادامه با ابراز نگرانی شدید از وضعیت غزه و جنایت جدید صهیونیست ها، انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را زمینه ساز کشتار زنان و کودکان در غزه دانست و تاکید کرد که همه مسلمانان جهان این اقدامات صهیونیست ها را محکوم می کنند.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که قرار است روز جمعه در خصوص غزه برگزار شود، دعوت کرد.
 محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران ظهر امروز جهت دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و برخی مقامات دیگر این کشور در راس هیاتی بلندپایه وارد آنکارا شد.
در این دیدار واعظی با اردوغان، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران، مراد چتین کایا رییس کل بانک مرکزی ترکیه، محمد شیمشک معاون اقتصادی نخست وزیر، ناجی آغبال وزیر دارایی، لطفی الوان وزیر توسعه و نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه و ایران نیز حضور داشتند.
واعظی قرار است امشب با وزیر اقتصاد ترکیه و برخی مقامات بانکی ترکیه نیز دیدار و مذاکره کند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت رجب طیب اردوغان محمود واعظی رئیس جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «احمد داود اوغلو»، رئیس حزب آینده ترکیه با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفتگو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی تفصیلی در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

اسماعیل هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

هفته پیش نیز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود.

اردوغان در این دیدار تاکید کرد که کشورش به تلاش های خود برای جلب توجه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی ها اعمال می شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که ترکیه تحریم‌هایی را از جمله در زمینه تجاری بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل روزی بهای ظلم و ستم علیه فلسطینی ها را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که این کشور، تحریم هایی از جمله محدودیت های تجاری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کرده است.

رجب طیب اردوغان در پایان بر ضرورت وحدت بین فلسطینی ها در مرحله کنونی تأکید کرد.

اردوغان اخیراً در اظهاراتی با تاکیدبر اینکه جنبش حماس یک جنبش آزادی‌بخش است، از دیدار قریب الوقوع خود با اسماعیل هنیه خبر داده بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته بود تا زمانی که عمر دارد به دفاع از مساله فلسطین ادامه خواهد داد. وی در سخنانی خطاب به غربی‌ها که با عملیات تنبیهی ایران ابراز مخالفت کرده بودند، گفته بود: شما باید از اسرائیل بخواهید تجاوزاتش علیه غزه را متوقف کند!

کد خبر 6093671

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه