Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@02:15:55 GMT

مزایای استفاده از جت‌های منطقه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۲۰۳۵

مزایای استفاده از جت‌های منطقه‌ای

فلسفه طراحی جت‌های کوچک منطقه‌ای بر همین اساس است. هواپیماهای کوچکی که ضمن بهره‌مندی از مزایای یک هواپیمای جت با تمام ابزارآلات پیشرفته هدایت و ناوبری، توانایی آن را دارند که در فرودگاه‌های کوچک و با کمترین امکانات زمینی نیز فعالیت داشته باشند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی همچون بسیاری از ایرلاین‌های بزرگ خارجی به استفاده از این‌گونه هواپیماها روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جت‌های منطقه‌ای ضمن داشتن ظرفیت کم مسافر ـ که دغدغه خالی ماندن صندلی‌های مسافربری را برای شرکت هواپیمایی از‌بین می‌برد ـ می‌توانند با اتصال شهرهای کوچک به پایتخت و شهرهای بزرگ‌تر، نقش بسزایی در تأمین مسافر برای هواپیماهای پهن‌پیکر و مقاصدی در فواصل طولانی‌تر داشته باشند. به این صورت که مسافران را از نقاط مختلف کشور به یک مقصد مشترک منتقل و با هواپیمایی با ظرفیت بالاتر به دیگر نقاط دنیا پرواز می‌کنند.

این هواپیماها که شاید میان عموم مردم به جت‌های شخصی مشهور بودند، در‌واقع کامل‌کننده زنجیره پروازی شرکت‌های هواپیمایی هستند.

هواپیماهایی که با داشتن موتور جت و قابلیت پروازی بالا، نه تنها هیچ تفاوت عملیاتی با دیگر هواپیماهای فعال در ایرلاین‌ها ندارند، چه بسا در برخی موارد به علت وزن کمتر و پیشرفته بودن سیستم‌های الکترونیک از توانایی‌های منحصر به فردی نیز برخوردار باشند. یکی از همین توانایی‌ها که می‌تواند به ایمنی پرواز نیز کمک شایان کند، امکان پرواز در ارتفاع بالا بدون در نظر گرفتن وزن هواپیماست. هواپیماهای توربوپراپ مانند ای‌تی‌آر72، سقف پروازی محدودی دارند و در بیشتر موارد نمی‌توانند بالاتر از ارتفاع ابرهای خطرناک پرواز کنند. دیگر هواپیماهای مسافربری نیز اگر در بیشینه وزن مجاز پرواز خود باشند، برای صعود به ارتفاع‌های بالا با مشکل مواجه خواهند بود. ولی این هواپیماها ضمن داشتن قابلیت پرواز در ارتفاع بالا، سرعتی مشابه دیگر هواپیماهای مسافربری و حتی در مقایسه با بعضی هواپیماها، سرعت بیشتری نیز دارند.

تمام این موارد یعنی خطوط هوایی زیاد و مویرگی که در سطح کشور گسترده شده و می‌توانند مسافران را با سرعت زیاد و ایمنی بالا به مقاصد خود برسانند.

چنانچه چندی پیش اخباری مبنی بر اتصال تعداد زیادی از شهرهای کوچک مانند بیرجند، جیرفت، کاشان، زابل و سبزوار به تهران از طرف یک شرکت هواپیمایی داخلی نشان داد که مردم از این پروازها استقبال کرده و شهرهای کشور آمادگی پیشرفت دارند. داشتن خطوط پروازی متعدد به مناطق کمتر توسعه یافته، ضمن برآورده کردن آرامش مردم آن نقاط، امکان دسترسی متقابل تجار و سرمایه‌گذاران به این مناطق را بیش از پیش فراهم کرده و باعث رونق کسب و کار و تجارت و کارآفرینی در اقصی‌نقاط کشور می‌شود.

خلبان محمدتقی امیرسام

جام‌جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواپیما جت جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به اینکه شهروندان میتوانند با ارائه یکی از ۵ مدرک هویتی که در کتاب قانون انتخابات نوشته شده با آن در رای گیری شرکت کنند، گفت: بعد از احراز هویت شهروندان صندوق‌های الکترونیکی یک کارت به شهروندان ارائه می‌دهند و افراد پس از حضور در پای دستگاه با مشاهده چهره کاندیدا‌ها می‌توانند فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

شهابیان همچنین یکی از مزایای صندوق‌های الکترونیکی را برای افراد کم سواد و بی‌سواد دانست و افزود: این افراد می‌توانند با رویت چهره کاندیدا فرد مورد نظر را انتخاب کنند تا دیگر مثل سنوات گذشته شبهه‌ای در آن نباش.

 وی یکی دیگر از مزایای این سیستم را تجمیع آرا دانست و افزود: در شمارش آرای الکترونیکی هیچ اشتباهی رخ نمی‌دهد و دستگاه صورت جلسه کل آرا را به صورت چاپی تحویل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس