Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@09:16:24 GMT

کشف نشانه‌هایی از آب در سیاره مشتری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۳۱۹۷

دانشمندان شواهدی از وجود آب در سطح اروپا (قمر مشتری) یافته اند. این خبر دانشمندان را به وجود حیات در این قمر امیدوار کرده است.

محققانی که در ماموریت «گالیله» و همچنین تحلیل اطلاعات این فضاپیما شرکت داشتند، در کنفرانس خبری ناسا اعلام کردند این فضاپیما احتمالا ۲۰ سال قبل نشانه‌ای از آب را رصد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلی جدید از اطلاعات این ماموریت نشان دهنده اختلالاتی عجیب و غریب در میدان مغناطیسی بود که حاکی از وجود آب است.

مدت‌ها دانشمندان تصور می‌کردند سطح یخ زده اروپا با اقیانوسی از نمک پوشیده شده است.

ناسا معتقد بود این قمر با توجه به گرمای زیاد، آب مایع زیر پوسته یخی با ضخامت چند کیلومتر یک گزینه ایده آل برای وجود حیات درمنظومه شمسی است.

مارگارت کیولسون محقق ارشد مغناطیس سنج گالیله در این کنفرانس گفت: ما در هریک از پرواز‌های گالیله برفراز قمر‌های مشتری، تغییرات در میدان مغناطیسی را بررسی کردیم. درهمین راستا در یکی از پرواز‌هایی که فضاپیما به سطح قمر بسیار نزدیک شد، ما این نشانه‌ها را دیدیم که البته در آن زمان معنی دقیق آن‌ها را متوجه نشدیم.

البته قبلا نیز اطلاعات تلسکوپ هابل نیز شواهدی از وجود آب در اروپا را نشان داده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فضاپیما ناسا عجیب و غریب گالیله تلسکوپ تلسکوپ سیاره عجیب و غریب گالیله ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش

فصل نقل‌وانتقالات تابستانی امسال فوتبال ایران، طوفانی خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پیشنهاد دو میلیون دلاری باشگاه ایرانی به «جهانبخش» نشان می‌دهد کورس تیم‌های متمول با ارقام نجومی آغاز شده و باید منتظر یک رقابت شدید مالی بین مالکان جدید استقلال و پرسپولیس باشیم.

به طور مثال شنیده شده که پتروشیمی خلیج فارس،  بودجه هزار میلیارد تومانی برای فصل آتی در نظز گرفته است!

حالا گفته شده که علیرضا جهانبخش هدف خرید چند تیم ایرانی است. او اولویتش برای فصل آینده باز هم حضور در اروپاست، اما دو باشگاه لیگ برتری هم با جهانبخش تماس گرفته و به او پیشنهاد داده‌اند. شایعه شده تراکتور با یحیی گل‌محمدی مشتری اول جهانبخش خواهد بود.

حتی یکی از این باشگاه‌ها به جهانبخش اعلام کرده اگر قراردادش را امضا کند، می‌تواند در ترکیه دلارهایش را تحویل بگیرد! پیشنهاد این باشگاه لیگ برتری به جهانبخش دو میلیون دلار یا حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است که رقم بالایی به حساب می‌‌آید و می‌تواند رکورد نقل و انتقالات در فوتبال ایران را بشکند. 

جواد نکونام هم در فصل جاری شدیدا به دنبال جذب علیرضا جهانبخش بود ولی این بازیکن به ایران نیامد. حالا باید دید در فصل جدید برنامه او چیست؟ 

بدون شک رقم پیشنهادی باشگاه‌های اروپایی به جهانبخش به مراتب کمتر از رقمی است که می‌تواند در ایران یا در کشورهای عربی بگیرد.

دیگر خبرها

  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است