Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:43:41 GMT

هر چادر عشاير يک واحد توليدي است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۴۶۱۸

هر چادر عشاير يک واحد توليدي است

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا - عشاير به عنوان خودکفاترين قشر جامعه در مسير اقتصاد مقاومتي فعاليت دارند، هر چادرشان يک واحد توليدي است که بايد حمايت شوند زيرا آنان فقط بر مبناي ظرفيت طبيعت در حال توليد هستند و نقش مهمي در امنيت غذايي و رونق اقتصادي جامعه دارند.

به گزارش ايرنا، عشاير در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتي فعاليت مضاعف دارند اما ارتقاي سطح دانش و سواد آنان مي تواند زمينه‌ساز افزايش بهره وري و توسعه اقتصادي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آخرين سرشماري 10 ساله عشاير کشور در سال 1387، جمعيت عشايري بيش از يک ميليون و 186 هزار نفر در بيش از 213 هزار خانوار است و به جز يک استان، تمام استان‌هاي کشور داراي جمعيت عشايري هستند که نشاني از پراکندگي مناسب جمعيت بر اساس تنوع اقليمي است.
بر اساس آمار سازمان امور عشايري، مقايسه جمعيت استان هاي کشور طي دوره هاي 1377 و 1387 نشان مي دهد که استان سمنان رتبه اول کشور را در شاخص افزايش سهم جمعيت عشاير نسبت به ساير استان ها داشته است که گوياي ظرفيت مطلوب استان در اين شاخص است.
عشاير استان سمنان با جمعيت 15 هزارنفري، ظرفيتي هستند که در صورت داشتن دانش لازم مي توانند با افزايش توليد و ايجاد بهره وري مناسب در توليد گوشت قرمز و مواد لبني، در ارتقاي ارزش افزوده و رونق اقتصادي در استان سمنان نقش مهمي ايفا کنند.
مديرکل امور عشايري استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ارتقاي سطح سواد و دانش عشاير مي تواند بيشترين تاثير را در افزايش بهره وري در امور عشاير داشته و درآمد اقتصادي آنان را در بخش هاي مختلف رونق بخشد.
حميدرضا حسيني با اشاره به رويکرد جدي اين اداره کل در زمينه افزايش دانش و ارتقاي سطح سواد عشاير در سال 96، خاطرنشان کرد: اين اداره کل سه تفاهم نامه با ادارات کل آموزش و پرورش، آموزش فني و حرفه اي و بهزيستي استان سمنان منعقد کرد.
وي اضافه کرد : ارتقاي دانش بومي و مفيد براي عشاير هدف اصلي اين تفاهم نامه ها به منظور افزايش دانسته ها به منظور رونق‌بخشي به روند کاري عشاير بوده است.
وي تصريح کرد : در قالب اين تفاهم نامه ها عشاير استان به ميزان چهار هزار و 954 نفرساعت آموزش هاي مرتبط با امور عشاير را فراگرفتند و اين روند آموزش ها در سال 97 با جديت پيگيري مي شود.
مديرکل امور عشايري استان سمنان با اشاره به اين که سودآوري و اقتصادي کردن روند کاري عشاير اصلي ترين هدفگذاري از ارايه آموزش ها به آنان در قالب اين تفاهم نامه هاست، بيان کرد: در اين دوره سعي مي شود در حوزه هاي علوم نوين تغذيه، باروري و پرورش دام از طريق آموزش ها بر دانش بومي و تخصصي عشاير اضافه و مطالب مفيدي ارايه شود.
حسيني با اشاره به ارايه تسهيلات مناسب به عشاير با برنامه ريزي دولت تدبير و اميد، يادآور شد: اين تسهيلات به ويژه براي تعاوني هاي عشايري بسيار قابل توجه است و تا سقف 20 ميليارد ريال براي شرکت تعاوني ها و براي هر فرد تا 200 ميليون ريال قابل پرداخت است.
مديرکل امور عشايري استان سمنان با بيان اين که هر چادر عشاير را بايد به عنوان يک واحد توليدي دانست و مورد حمايت قرار داد، گفت: عشاير بدون وابستگي بيروني و فقط بر مبناي ظرفيت طبيعت در حال توليد هستند و نقش مهمي در امنيت غذايي و رونق اقتصادي جامعه دارد.
عشاير استان سمنان در سه هزار و 181 خانوار با داشتن يک ميليون و 70 هزار راس دام سبک شامل 65 درصد از کل دام‌هاي سبک استان سمنان را شامل مي شون و سالانه 9 هزار و 330 تن گوشت قرمز به ارزش سه هزار و 600 ميليارد ريال و 6 هزار و 400 تن لبنيات به ارزش 330 ميليارد ريال توليد مي‌کنند.
6103/6026
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکل دو واحد تولیدی مربوط به بازپرداخت تسهیلات بانکی بود که به شرط ادامه کار واحد‌ها و حفظ کارگران و رعایت شرایط بیمه با امهال بیمه آنان موافقت شد.

 حسن زاده گفت: مدیریت پسماند بعد از تصفیه و دریافت پروانه ساخت نیز مشکل دو واحد تولیدی دیگر بود که برای رفع آن با کمک دستگاه‌های مرتبط راه حل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش های اخیر
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش اخیر
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری