Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@01:34:22 GMT

تشخیص آسان سرطان با روش های نوین

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۵۱۳۶

تشخیص آسان سرطان با روش های نوین

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده است که به آسانی و با روش‌هایی نوین سرطان را تشخیص می‌دهد.

ایران آنلاین / اختراعات روزمره  جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت‌ کشور را رقم می‌زند. یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان برای اولین بار در کشور‌ موفق به تولید دستگاهی‌ شده است که سرطان‌ را تشخیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این شرکت دانش بنیان در رابطه با این دستگاه گفت: دستگاهی ساخته‌ایم که مانند نوعی سانتریفیوژ‌ عمل می‌کند و سرطان‌ را در مدت زمانی کوتاه تشخیص‌ می‌دهد.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این دستگاه‌ بیان کرد: اگر سرطان‌ در قسمت‌هایی مانند کبد و یا کلیه باشد به راحتی می‌توان آن توده سرطانی را از بدن جدا کرد و آزمایش‌های لازم را روی آن انجام داد اما هنگامی که بخواهیم‌ از بخش مایعات بدن مانند مایع‌ مغزی‌ آزمایش‌ بگیریم‌، به این دستگاه‌ نیاز است.

مدیر این شرکت دانش بنیان‌ ادامه داد: برای نمونه‌گیری از سلول‌های سرطانی و یا سلول‌های مشکوک به سرطان‌ مایع‌ مغزی و یا نخاعی‌ از بدن فرد بیمار گرفته می‌شود و به ظرف‌های مخصوص دستگاه‌ منتقل خواهد شد و سپس طی فرآیند‌هایی این سلول‌ها بر روی لام‌های میکروسکوپ‌ اسپری می‌شوند.

تشخیص آسان سرطان با روش های نوین

مدیر این شرکت‌ دانش‌ بنیان با اشاره به اینکه سلول‌های سرطانی‌ فعل و انفعالات‌ مخصوصی‌ در دستگاه‌ سانتریفیوژ‌ دارند، اظهار کرد: هر یک از سلول‌ها حجم و جرم مخصوص به خود را دارند و همچنین این سلول‌ها از فرآیند‌های متفاوتی‌ تشکیل شده‌اند و خون و پروتئین‌ و سرطان با یکدیگر در این سلول‌ها قرار دارند،  این دستگاه وظیفه‌ دارد از میان همه مواد تشکیل‌دهنده یک سلول، سرطان را تشخیص دهد و آن را بر روی لام قرار دهد.

وی ادامه داد: هدف از طراحی این دستگاه‌ بررسی سرطان بدون هرگونه عامل مداخله‌گر است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به هزینه این دستگاه‌ نسبت به نمونه خارجی آن یادآور شد: دستگاه‌ تولید ایران با قیمتی بسیار کمتر از نمونه خارجی در کشور تولید شده است و در حال حاضر 100 بیمارستان به این دستگاه‌ مجهز شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم) واکسن‌ های ضد سرطان چگونه کار می‌کنند؟ (فیلم) برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ