Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:27:35 GMT

یک کتاب برای هر 2 نفر در کتابخانه های ارومیه نگهداری می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۵۲۳۹

یک کتاب برای هر 2 نفر در کتابخانه های ارومیه نگهداری می شود

ارومیه- ایرنا- رئیس کتابخانه های عمومی ارومیه با اشاره به وجود 416 416 هزار و 74 نسخه کتاب در موضوعات مختلف و به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی در کتابخانه های این شهرستان گفت: طبق این آمار برای هر 2 شهروند یک کتاب در 13 واحد مرکز استان نگهداری می شود.

عفت آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 184 هزار و 57 نفر عضو از خدمات فرهنگی شامل امانت کتاب و نرم افزار و نشست هایی مختلف با محوریت کتاب استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره به اینکه ایجاد علاقه در اعضا نسبت به کتاب با روش های مختلف باید انجام شود، اضافه کرد: معرفی کتاب، قصه گویی، جمع خوانی، جلسه های با هم بخوانیم، آموزش کاردستی و نقاشی و همچنین به نمایش گذاشتن کتاب های موضوعی در مناسبت های مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی کتاب محور در کتابخانه های عمومی این شهرستان است.
وی ادامه داد: اعضای کتابخانه های عمومی ارومیه 218 هزار و 417 نسخه کتاب را طی سال 1396 به امانت بردند.
آقازاده بیان کرد: دوره های 'فبک' /فلسفه برای کودک/ نیز با هدف برانگیختن حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان و علاقه مند کردن آنان به مطالعه در کتابخانه ها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، 13 کتابخانه عمومی در شهرستان ارومیه از طریق امانت دادن منابع مختلفی نظیر کتاب، نشریه و نرم افزار به عموم مردم خدمت رسانی می کند.
7129/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ادب كتابخانه آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه