Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:00:47 GMT

دولت باید نقش سیاست‌گذاری در حوزه سلامت را داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۵۹۸۲

دولت باید نقش سیاست‌گذاری در حوزه سلامت را داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مردمی آئین محبت استان زنجان، به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه بر اجتماعی کردن حوزه سلامت تأکید دارد.

وی اظهار کرد: باید از منابع بالقوه برای سلامت استفاده کرده و سلامت را اجتماعی کنیم و باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها و انجمن‌ها و جامعه روحانیت برای اجتماعی کردن سلامت استفاده شود و در سال آینده تحقق این امر مهم برنامه دانشگاه علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بحث اجتماعی سازی سلامت به این معنا است که از توانمندی‌های تمام نهادها، ارگان‌ها، آحاد مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت سلامت جامعه استفاده شود.

قزلباش افزود: دولت باید نقش سیاست‌گذاری در حوزه سلامت را داشته باشد و فعالیت‌های این بخش را به مردم واگذار کند که تحقق آن نتایج مثبتی به همراه دارد.

وی ابراز کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به آگاهی و مشارکت روزافزون خیرین برای حضور روزافزون در حوزه سلامت منجر می‌شود و طی برگزاری این جشنواره ۲۰ هزار نفر از شهروندان زنجانی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: انجام این کار مهم از عهده دولت و یک دستگاه اجرایی خارج است و قشرهای مختلف مردم در تحقق این امر مهم نقش‌آفرین هستند.

قزلباش خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی در حوزه‌های مختلفی از قبیل فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد که بیشتر آنها خارج از حیطه دانشگاه علوم پزشکی بوده اما از عوامل تأثیرگذار سلامت است و اولین مجمع سلامت استان در اسفند سال گذشته با مشارکت خیران این حوزه با شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم تعیین شد.

کد خبر 4299154

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران اشتغال برجام مشهد بیرجند یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد