Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:38:21 GMT

3000 هکتار باغ دیم به باغات چهارمحال و بختیاری افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۶۴۴۷

3000 هکتار باغ دیم به باغات چهارمحال و بختیاری افزوده شد

شهرکرد-ایرنا- مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی افت منابع آبی، امسال 3هزار هکتار از اراضی مستعد در شهرستانهای مختلف این استان به زیر کشت باغ دیم رفت.

ابراهیم شیرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این سطح اجرا شده در قالب طرح های مختلف انگور، بادام، گیاهان دارویی و گل محمدی به صورت کشت دیم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه، بخش عمده ای از سطح باغات کم آب بر به تاکستان دیم اختصاص یافته است افزود: امسال150هکتار از زمینهای باغی شهرستان کیار و اردل به ارقام یاقوتی اختصاص یافته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اهداف اصلی اجرای طرح توسعه باغات استان را آبخوان داری، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش درآمدزایی مناطق روستایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
شیرانی از اجرای طرح آبیاری نوین (قطره ای) در 17 هزار هکتار از باغ های استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، این باغات استان زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، وسعت باغ های مثمر استان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از این باغ های استان قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.
وی میزان برداشت محصول از باغ های استان در سال زراعی گذشته را 182 هزار تن ذکر و تصریح کرد: در صورت اصلاح و احیاء باغ های قدیمی و کم بارده، برداشت محصول تا 35 درصد افزایش می یابد.
وی تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی در چند سال گذشته را تهدیدی برای باغات استان دانست و افزود: اصلاح درختان میوه زودگل به دیرگل و پیوندی کردن درختان در دستورکار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي توسعه باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،

میزان بارندگی به شرح زیر است:
شهرکرد: ۸.۵
بروجن: ۹.۱
لردگان: ۲
کوهرنگ: ۴.۸
اردل: ۳.۱
بن:۱.۹
فارسان: ۸.۲
سامان: ۱.۷
شلمزار: ۴.۱
فرخ شهر: ۱۲.۸
مال خلیفه: ۰.۶
سورشجان: ۳.۹
بلداجی: ۶
ایلبگی: ۱.۶
دوآب صمصامی: ۲.۳
لیرابی: ۶.۷
دزک: ۸.۵

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری