Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@19:14:54 GMT

برنج چرا و چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۳۳۸

برنج چرا و چقدر گران شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جمیل علی‌زاده شایق دبیر انجمن برنج درباه تأثیر بارندگی های اخیر بر میزان تولید برنج در سال زراعی جدید اظهار کرد: تا اواسط خرداد نمی توان اظهار نظری راجع به تأثیر بارندگی‌ها بر میزان تولید داشت.

وی با اشاره به نوسان جزئی قیمت برنج در بازار، افزود: طبق روال همه ساله، قیمت برنج بعد از فصل برداشت با منحنی کم شیبی تا مرداد سال بعد همزمان با فصل برداشت روبه افزایش است و این موضوع ربطی به ماه رمضان،محرم و عید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته علی زاده هم اکنون نرخ هر کیلو برنج درجه یک بدون ناخالصی در استان های شمالی 10 هزار و 500 تومان است.

دبیر انجمن برنج در پاسخ به این سوال که دلیل توزیع برنج با نرخ 15 و 16 هزار تومان در خرده فروشی های استان تهران چیست،گفت: عرضه برنج با نرخ های بالا در مغازه ها ناشی از کمبود نظارت دستگاه های مسئول است درحالیکه با اعمال نظارت و کنترل مسئولان امر ،نباید برنج با چنین نرخ هایی در بازار توزیع شود.

به گفته وی توزیع برنج 15 تا 16 هزار تومانی همراه با ناخالصی و خرده است در حالیکه در شمال هیچ گونه ناخالصی وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

400

برنج قیمت انجمن برنج جمیل علی‌زاده شایق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برنج قیمت انجمن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • پشت پرده محرومیت گران‌قیمت ویسی؛ بچه سردار مملکت باید بمیرد؟ حفاظت اطلاعات بازی‌ها را رصد کند!
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند