Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@21:42:52 GMT

بازدید از موزه های همدان 28 اردیبهشت رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۳۴۶

بازدید از موزه های همدان 28 اردیبهشت رایگان است

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، احمد ترابی در خصوص دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی افزود: همایش تخصصی و ملی گردشگری و نشست تخصصی فعالان میراث فرهنگی در شهرستان نهاوند از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی بود که در شهرستان نهاوند برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی کودک و حفاظت در سایت هگمتانه ، برپایی نمایشگاه عکس از دستاوردهای عمرانی حوزه میراث فرهنگی، برپایی کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان اداره کل در مدارس با موضوع 'موزه چیست و موزه دار کیست' از دیگر برنامه های پیش روی این اداره کل است که در هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان برپایی کارگاه نقاشی با موضوع بنای آرامگاه بوعلی سینا در همدان، برپایی نمایشگاه فرش های قدیمی شهرستان ملایر در موزه لطفعلیان ، پاکسازی محوطه تاریخی سایت باستانی نوشیجان، اجرای شاهنامه خوانی در موزه لطفعلیان ملایر و مسابقه انشا نویسی کودکان با موضوع آثار باستانی را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته میراث فرهنگی برشمرد.
ترابی همچنین برپایی نمایشگاه عکس، اجرای زنده رشته های صنایع دستی، راه اندازی و تجهیز موزه فسیل های تاریخی طبیعی کبودرآهنگ و برگزاری مسابقه گزارش نویسی از آداب و رسوم و بازی های سنتی و قدیمی برای دانش آموزان دوره ابتدایی را از اهم برنامه های پیش بینی شد در هفته میراث فرهنگی ویژه شهرستان ها عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، موزه تخصصی بوعلی سینا و طب، موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، موزه مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج ‌آقا تراب نهاوند، موزه تاریخ طبیعی و موزه مردم ‌شناسی سید جمال ‌الدین اسدآبادی از جمله موزه‌ها و ابنیه استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی در نوع خود کم‌ نظیر است.
28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و از 25 تا 31 اردیبهشت ماه هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
2087/1181
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آداب و رسوم شاهنامه صنایع دستی و گردشگری فرش موزه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»