Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:21:12 GMT

گرانی ۱۰ تا ۲۰ درصدی برنج و روغن ظرف 1ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۹۱۶۲

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس، گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، فقط فست فودی‌ها در ساعات روز به تعداد محدود، غذای سرد برای سفارش‌های بیرون‌بر آماده و ارائه می‌کنند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی‌اصغر میرابراهیمی اظهار کرد: بنا بر روند سال‌های گذشته ساعت کار رستوران‌ها برای ارائه غذاهای بیرون‌بر، یک ساعت قبل از اذان مغرب و برای ارائه خدمات در سالن واحد صنفی حین افطار آغاز می شود و تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان صبح است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این ساعت کار واحدهای صنفی با هماهنگی اتاق اصناف ایران و نیروی انتظامی تعیین‌شده است که در این زمینه اعلام‌ شده فقط فست فودی‌ها در ساعات روز به تعداد محدود غذای سرد برای سفارش‌های بیرون‌بر آماده و ارائه کنند رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس در رابطه با قیمت‌گذاری غذاهای ارائه‌ شده توسط زیرمجموعه‌های این اتحادیه خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع غذایی، کیفیت مواد اولیه و کیفیت متفاوت واحدهای صنفی امکان، قیمت‌گذاری مصوب و یکسان برای تمام غذاها و رستوران‌ها وجود ندارد .

وی تصریح کرد: قیمت منطقی غذاهای ارائه‌ شده در واحدهای صنفی ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تمام‌ شده برای صاحب رستوران است .

میرابراهیمی تأکید کرد: طی ۳۰ تا ۴۵ روز گذشته قیمت مواد اولیه همچون برنج و روغن با رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی مواجه شده که در این ایام واحدهای صنفی در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو شده‌اند .

با وجود آنکه مسئولان صنفی اتاق اصناف ایران احتکار در بازار را رد می‌کنند شواهد در بازار نشان از آن دارد که قیمت انواع محصولات مصرفی افزایش یافته و در این افزایش قیمت با وجود آنکه محصول در سطح شهر وجود دارد اما ص ا حبان کالا آن‌چنان علاقه‌ای به عرضه این محصولات ندارند. از این موارد می‌توان به مواد خوراکی و بهداشتی اشاره کرد؛ بنا بر مشاهدات خبرنگار ایسنا، طی چند روز گذشته آب‌معدنی، آب آشامیدنی، روغن، رب و برنج با افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدکننده و عرضه‌کننده روبرو شده است.

منبع: ایسنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل