Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@23:19:42 GMT

شهر 16 میلیارد دلاری هوش مصنوعی در چین

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۰۳۲۸

شهر 16 میلیارد دلاری هوش مصنوعی در چین

به گزارش پارس نیوز، 

بندر شمالی «تیان جین» چین، با دریافت 100 میلیارد یوآن (16 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی بزرگ‌ترین شهر صنعتی در این زمینه خواهد شد.

چین با هدف رهبری شماره یک در هوش مصنوعی تا سال 2025 و غلبه بر آمریکا استراتژی جدیدی تعریف کرده تا بتواند چالش موجود با آمریکا در بخش سخت‌افزار و اپلیکیشن‌های نظامی-تجاری را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است صنایع مرتبط با ربات‌های هوشمند در دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار در این شهر توسعه یابند. همچنین 30 میلیارد یوآن نیز برای بازسازی و به‌روزرسانی سیستم سنتی به رباتیک هزینه خواهد شد.

«سون وِن کوی» قائم‌مقام شهردار «تیان جین» گفت به هر طرح تحقیقاتی محلی یا ملی در حوزه هوش مصنوعی مبلغ 30 میلیون یوآن داده می‌شود.

«شین هوآ» گزارش داد برای توسعه طرح «کارخانه‌های هوشمند» نیز 10 میلیارد یوآن به‌طور جداگانه سرمایه‌گذاری می‌شود اما زمان آن را مشخص نکرد.

اتحادیه اروپا نیز اخیراً اعلام کرد 1.5 میلیارد یورو در بخش هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند و بدین ترتیب مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی اروپایی‌ها درزمینهٔ هوش مصنوعی تا 2020 به رقم 20 میلیارد یورو خواهد رسید.

چین در برنامه درازمدت نقشه بازار 1 تریلیون یوآنی تا سال 2030 را برای کل کشور کشیده است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی یورو بخش خصوصی چین هوش مصنوعی پارس شهر پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم