Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: اجتماعی‌سازی سلامت از عهده دولت و یک دستگاه اجرایی خارج است.

به گزارش‌ ایسنا،  پرویز قزلباش در آیین اختتامیه جشنواره آیین محبت با اشاره به اینکه  موسسه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت برای پیشبرد فعالیت‌های خود از موازی‌کاری اجتناب کنند، اظهار کرد: این سازمان‌ها و موسسات مردمی باید منابع حاصل از اعتماد مردمی را در مسیر صحیح و هدفمند هزینه کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجتماعی‌سازی سلامت از عهده دولت و یک دستگاه اجرایی خارج است و قشرهای مختلف مردم در تحقق این امر مهم نقش‌آفرین هستند .

قزلباش تصریح کرد: سلامت اجتماعی در حوزه‌های مختلفی از قبیل فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد که بیشتر آنها خارج از حیطه دانشگاه علوم‌پزشکی بوده و اما از عوامل تاثیرگذار سلامت به شمار می‌رود .

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: علوم‌پزشکی استان به‌عنوان متولی سلامت وظیفه دارد با همکاری دستگاه‌های دیگر در برطرف کردن این مسائل حضور و نقش سازنده‌ای داشته باشد .

قزلباش ادامه داد: بر این اساس اولین مجمع سلامت استان نیز در اسفند سال گذشته با مشارکت خیران این حوزه با شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم تعیین شد .

وی افزود: بر این اساس دولت باید نقش سیاست‌گذاری در حوزه سلامت را داشته باشد و فعالیت‌های این بخش را به مردم واگذار کند که تحقق آن نتایج مثبتی به همراه دارد .

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به آگاهی و مشارکت روزافزون خیران برای حضور روزافزون در حوزه سلامت منجر می‌شود.

به گفته دکتر قزلباش طی برگزاری این جشنواره 20 هزار نفر از شهروندان زنجانی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند .

در ادامه این مراسم، مدیر عامل مجمع خیران سلامت استان زنجان اظهار کرد: برخلاف تصور عموم، حفظ سلامت مردم بر عهده دانشگاه علوم‌پزشکی نیست و این موضوع فرادانشگاهی بوده و حوزه‌های دیگری نیز متولی هستند .

جمشید وفا افزود: نبود سلامت در جامعه اقتصاد کشور را متاثر کرده و به حوزه‌های مهم مانند سیاست و اقتصاد کشور لطمات زیادی وارد می‌کند .

این مسئول  تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه و توجه جدی به مقوله سلامت داشته و در این راستا معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی کرده است .

وفا  خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در شهر زنجان خیریه‌ها و موسسه‌های متعدد سلامت برای کمک به بیماران ایجاد شده که کمک‌های مردمی را در این راستا جمع آوری می‌کنند و فعالیت آزادانه و بدون نظارت موسسه‌ها و سازمان‌های خیریه مشکلاتی را بوجود می‌آورد و از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوند .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست