Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@15:20:19 GMT

پیام حماس درسالروزاشغال فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۶۳۷۳

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در ۷۰ امین سالروز اشغال فلسطین(نکبة) و همزمان با تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی پیامی را به سران کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرد. ناطقان: به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سران کشورهای عربی و اسلامی خواست که موضع قاطعانه و قوی برای مقابله با جانبداری‌های آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و جبهه‌ای عربی اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با توطئه های طراحی شده برای حذف آن تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنیه از سران این کشورها خواست که مخالفت خود را با تمامی تصمیمات مغایر حقوق و اصول ملی فلسطینیان و در راس آنها به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت اسرائیل" اعلام کرده و با تلاش‌های برخی کشورها برای هم‌سویی و همراهی با رویکرد دولت آمریکا در قبال مساله فلسطین مقابله کنند.

وی همچنین بر لزوم اعلام لغو محاصره ۱۲ ساله باریکه غزه و تحرک فوری برای پایان دادن به درد و رنج ساکنان این منطقه که از نیازهای اولیه زندگی نیز بی بهره هستند، تاکید کرد.

هنیه مقامات این کشورها را به توافق بر روی راهبردی عربی و اسلامی در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها، منزوی کردن آن، افشای جنایت‌های این رژیم و تحویل مقامات جنایتکار آن به دادگاه‌های بین المللی تشویق کرد.

وی بار دیگر بر حق قانونی ملت فلسطین برای دفاع از خود و سلب حقوق و تحقق خواسته‌هایش در زمینه آزادسازی سرزمین، تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به وطنشان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین از شرکت گسترده اقشار مختلف ملت فلسطین در تظاهرات حمایت از قدس و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تمجید کرد و گفت این تظاهرات گسترده باعث ترس و وحشت مقامات صهیونیستی و بر هم خوردن حساب و کتاب های آنها شد؛ تا جایی که در جنایتی وحشیانه و هولناک ۶۳ فلسطینی را شهید و بیش از ۲۲۰۰ نفر دیگر را زخمی یا مسموم کردند. منبع: عصر ایران برچسب ها: سالروزاشغال فلسطین ، حماس ، پیام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حماس پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)تهدید کرد در صورتی که ارتش صهیونیستی تصمیم به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه بگیرد، با شکست روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه این جنبش در تلگرام نوشت: آنها ما را تهدید به حمله به رفح می‌کنند، ما به آنها قول شکست می‌دهیم.

به نقل از آناتولی، اظهارات این مقام حماس همزمان با مذاکرات غیرمستقیم در قاهره برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه است.

در عین حال منابع برجسته مقاومت فلسطین روز شنبه به المیادین گفتند که مذاکرات «به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از پایبندی به آتش‌بس دائمی» با یک مانع بزرگ روبه‌رو است.

این منابع به المیادین توضیح دادند که حماس «اصرار دارد که هیچ توافقی بدون متن صریح در مورد آتش‌بس را نمی‌پذیرد».

این پس از آن مطرح شد که یک منبع برجسته در جناح‌های فلسطینی به المیادین تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر و رهبران آن «همیشه مذاکرات را خنثی می‌کنند».

وی اشاره کرد که «نتانیاهو سرسخت است و علاقه‌ای به این مذاکرات ندارد و بازگشت اسیران و خواسته‌های خانواده‌هایشان و جهان را برای توقف جنگ نسل کشی به چالش می‌کشد.

این منبع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، رهبری مقاومت در چارچوب دستیابی به توافقی که خواسته‌های مردم فلسطین برای توقف همه جانبه تجاوز و خروج کامل نیروهای اشغالگر از خاک فلسطین را برآورده می‌کند، انعطاف زیادی از خود نشان می‌دهد.

این منبع به المیادین افزود: مقاومت با چارچوب ارائه شده از سوی میانجی‌ها در راستای دستیابی به توافق و یک معامله جدی برخورد مثبت داشت.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات بین رهبری مقاومت ثابت است و رایزنی‌ها و مذاکرات با میانجی‌ها برای رسیدن به توافق جدی و واقعی ادامه دارد، تاکید کرد که تهدیدات اشغالگران در مورد رفح «نه اراده ملت فلسطین و مقاومت آنها را می‌شکند و نه رهبری مقاومت را در مذاکرات مطیع می‌کند، بلکه موضع آن همچنان قاطع است».

این منبع به المیادین تاکید کرد که «مقاومت برای حفاظت از مردم فلسطین و مقابله با تجاوزات آماده است» و افزود: «جهان باید اشغالگری فاشیستی را مهار و نسل‌کشی را متوقف کند.»

در همین راستا، هیئت حماس اوایل روز شنبه وارد مصر شد تا درباره سند پیشنهادی طرف اسرائیلی برای توافق مذاکره کند.

رسانه‌های مصری گزارش دادند هیئتی از حماس به رهبری خلیل الحیه برای مذاکرات نهایی وارد قاهره شد و از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر می‌دهند.

دوحه در کنار قاهره و واشنگتن نقش میانجی را در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق مبادله اسیران صهیونیست با اسرای فلسطینی و آتش‌بس در نوار غزه بین تل‌آویو و حماس بر عهده دارد.

دست کم ۹۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند.

حماس خواستار توافقی است که شامل پایان دادن به خصومت‌ها، خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و تبادل واقعی اسیران صهیونیست با اسرای فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد