Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل ، غریب پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی کشور،در بازدید از مزارع کلزای شرکت کشت و صنعت پارس، یکی از کارهای شاخص این شرکت را تولید بذر هیبرید کلزا برشمرد و گفت: تولید این بذر با نظارت شرکت اورالیس فرانسه و براساس موافقت جمهوری اسلامی با کشور فرانسه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 90 تن و در سال جاری 246 تن بذر هیبریدی کلزا توسط شرکت پارس وارد کشور شده است افزود: در حال حاضر بذرهای وارده در استانهای اردبیل،تهران، قزوین و خراسان جنوبی به کشت رفته و پیش بینی می شود بیش از 200تن بذر مرغوب کلزا تولید شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی کشور، از هدف گذاری 3 ساله برای خودکفایی بذر هیبرید کلزا خبر داده و خاطر نشان شد:با برنامه ریزی های انجام شده تولید بذر هیبریدی کلزا را در سال آینده به 500تن خواهیم رساند که این کار 18 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت و هزینه تولید هرکیلو بذر هم 90درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
کاظم پور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پارس هم با اشاره به اینکه، سطح زیر کشت دانه های روغنی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است افزود: امسال 80 هکتار از مزارع این شرکت زیر کشت کلزای زمستانه و 200 هکتار زیر کشت کلزای بهاره رفته است .
دشت مغان یکی از قطبهای کشاورزی کشور است که سالانه 1میلیون تن از انواع محصولات زراعی و باغی را تولید و روانه بازارهای کشور می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بذر هیبرید کلزا شرکت پارس دشت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید