Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران افزود: تمام همت خود را در این بگذارید که اخلاق الهی در وجود شما محقق شود.
وی ادامه داد: رنگ خدا بگیرید، کریم و رئوف باشید، نسبت به کفار شدید باشید و در مرحله عمل خود را آزاد نبینید چون کسی که ما را آفریده است مالک ماست و زندگی و هر چه در آن هست ملک خداست و در مملکت خدا ملک خدا را خلاف نظر او مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام صدیقی گفت: خودتان را جز به خدا ندهید و زبانتان زبان رضا باشد و اعضا و جوارح تان را آن گونه که خدا آفریده است و مال خدا را ناپاک و آلوده نکنید.
وی ادامه داد: امروز اولین جمعه ماه رمضان است و رمضان مثل مسجد و کعبه است و همان گونه که وقتی به مسجد می روید شما مهمان خدا هستید در ماه رمضان شما مهمان خدا هستید.
حجت الاسلام صدیقی افزود: ماه رمضان حقیقتی ملکوتی دارد به گونه ای که امامان ما حریم ماه رمضان را در عمل حفظ می کردند و امام سجاد بعد از پایان ماه رمضان در فراق این ماه گریه می کرد و همچنین ماه رمضان یک حقیقتی است که اگر ما به آن سلام بدهیم می شنود و اگر محبت کنیم محبت ما را پاسخ می دهد.
وی گفت: ماه رمضان ضیافت خانه و محل انس با محبوب است و این ماه بهترین فرصت برای کم کردن فاصله با پروردگار عالم است.
خطیب نمازجمعه با اشاره به اینکه ماه رمضان سه وادی برای بشر باز کرده است افزود: این ماه ،ماه نزول قرآن کریم است و تنها ماهی است که خداوند نامش را در قرآن برده است.
صدیقی ادامه داد: قرآن جلوه خداست و تجلی کامل حق تعالی است و هر مکان و هر زمان و هر دلی ظرفیت جلوه خدا را ندارد.
وی گفت: قرآن قلبی می خواهد که وسعت ارائه و انعکاس جلال و جمال خدا را داشته باشد و آیینه تمام نمای خدا باشد و قرآن این جلوه است و با هیچ جلوه دیگری قابل مقایسه نیست.
صدیقی افزود: غیر از ماه رمضان و شب قدر مکان و زمان دیگری کشش جذب قرآن را ندارد و شب قدر محل نزول قرآن کریم است و انسان همه ارزش عالم امکان است و انسان کامل در شب قدر تجلی می کند.
وی گفت: بالاترین گنج و جلوه و ارزش انسان کامل است و این تجلی در وجود حضرت فاطمه (س) تجلی کرده است و بعد از آن 12 قرآن ناطق که حضرت علی (ع) و 11 فرزند او بودند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: در ماه قرآن فهم قرآن و توجه به نقش قرآن و تدبر در قرآن اثری دارد که در هیچ ماه دیگری ندارد و انسانی که اهل تفکر است و اندیشه می کند در قرآن ملک و ملکوت خود را در پرتو قرآن کریم و در مسیر تکامل الی الله قرار می دهد.
حجت الاسلام صدیقی گفت: تاکید شده است همیشه قرآن خواندن خوب است قرآن را قرائت کنید و نگویید که ما زبان عربی بلد نیستیم فهم را خدا می دهد چون قرآن نور است و شما برای قرآن جایگاه قرار دهید و قرآن را بخوانید آن مقدار که مشکل ندارید، بخوانید و خوش به حال کسی که هم قرآن می خواند و هم قرآن را می فهمد و هم پیگیری می کند و هم استخراج می کند قرآن را و با آدرسی که قرآن ترسیم می کند خط قرآن را می گیرد تا به خدا برسد.
وی ادامه داد: هم قرآن بخوانید و هم به قرآن ناطق یعنی امام زمان (عج) بیشتر دل بدهیم و در کسب معرفت امامت وقت بگذاریم و با خواندن زیارت نامه حضرت حجت دلمان را جلا بدهیم و روحمان را پاک کنیم زیرا عمل ما با امضای امام زمان (عج) قبول می شود و روح عبادت ما ولایت است.
خطیب نمازجمعه تهران گفت:​ این دعای امام زمان است که به خلافت از خدا ولایت تکمیلی دارد و جهاد ما و نمازهای ما را امام عصر جاندار و بالنده می کند.
حجت الاسلام صدیقی افزود: 11 ماه کارهایی انجام دادیم که آقایمان ناراحت شده و هر گناهی از ما آسیبی به قلب امام زمان (عج) است چون روح ما امام زمان (عج) است و ما وقتی کار بدی می کنیم حضرت ناراحت می شود.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان هستیم و ان شاءالله همگی در پرتو قرآن ناطق و صامت و همچنین در جلو قرار دادن قرآن هر کاری می کنیم خلاف قرآن نباشد و هر حرفی می زنیم خلاف قرآن نباشد.
حجت الاسلام صدیقی گفت:​ از جوان ها می خواهیم روزی یک آیه از قرآن را بفهمند و کسی که قرآن را پشت سر بگذارد و به قرآن پشت کند و هر جا غربی بود غربی فکر کند و هر جا شرقی بود شرقی فکر کند ولو شناسنامه اش مسلمان باشد این فرد به بهشت نمی رود.
وی افزود: توجه به جلای دل و آرامش زندگی، تکیه به قدرت الله است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدیقی نماز جمعه قران خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم

سرمربی ژیرونا دوست دارد تیمش برای فصل بعد تقویت شود. 

طرفداری | ژیرونا بهترین فصل تاریخ خودش را با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به پایان می رساند. این تیم شگفتی ساز قرار است برای فصل آینده خودش را تقویت کند و گزینه های سرمربی از از همین حالا مشخص هستند. 

به گزارش اسپورت، میشل (سرمربی ژیرونا) در مصاحبه خودش راجع به دو بازیکن بارسلونا صحبت کرد و گفت که به جذب آنها برای تیمش علاقه دارد. 

موضع من کاملا مشخص است. می خواهم اریک گارسیا بماند و اوریول رومئو در تابستان به تیم برگردد. باور دارم بازیکنان اوکراینی تیم می مانند چون قرارداد دارند. امیدوارم ساوینیو هم بماند، او بهترین بازیکنی است که تا به حال سرمربی اش بوده ام. نمی دانم او بازیکن منچسترسیتی است یا تروا، اما بازیکن ما نیست. در موردش صحبت خواهیم کرد. 

اریک گارسیا این فصل به شکل قرضی در ژیرونا بازی کرد و قرار است فصل آینده به بارسلونا برگردد. اوریول رومئو هم بازیکن بارسلونا است اما به دلیل دقایق کم بازی، نمی خواهد در این تیم بماند.  

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم